به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمد علی موسوی جزایری روز یکشنبه در جشن پایان پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل خوزستان، در محل تالار ملی حفاری اهواز بیان کرد: ادارات و سازمان ها در ازای حقوقی که از دولت دریافت می کنند باید مشکلی از مردم و خوزستان را حل کنند.
وی گفت: وضعیت در خوزستان به گونه ای شده که کشورهای دیگر عملکرد ضعیف و ناکارآمد ادارات خوزستان را مطرح می کنند.
امام جمعه اهواز افزود: سرمایه داران زیادی هستند که از کشورهای دیگر علاقه دارند در خوزستان سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد کنند اما متاسفانه به گونه ای با این افراد برخورد می شود که از انجام سرمایه گذاری در استان منصرف می شوند.
آیت ا... موسوی جزایری ادامه داد: بسیاری از کودکان به دلیل فقر امکان ادامه تحصیل را ندارند و باید در کنار جذب کودکان بازمانده از تحصیل مشکل این خانواده ها نیز برطرف شود.
امام جمعه اهواز بیان کرد: می توان از کودکانی که در قالب این پروژه جذب کلاس های درس شده اند برای شناسایی سایر کودکان بازمانده از تحصیل کمک گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: در مدت 2 سال اجرای این پروژه، چهار هزار و 734 کودک بازمانده از تحصیل جذب کلاس های درس شدند.
محمد تقی زاده افزود: در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل کم برخوردار 120 هزار نفر از آنان زیرپوشش بسته های حمایتی نوشت افزار قرار گرفتند و به 60 هزار نفر پوشاک اهدا کرد.
وی گفت: آموزش و پرورش هیچگاه اولویت نخست دولت ها نبوده است و این آسیب بزرگ زمینه های بروز بازماندگی از تحصیل را در کشور فراهم کرد.
وی بیان کرد: نخستین اقدام برای برطرف کردن معضل بازماندگی از تحصیل بررسی علل و عوامل این بازماندگی و رفع آنهاست.
تقی زاده ادامه داد: برطرف کردن بسیاری از عوامل بازماندگی تحصیلی از عهده دولت و دستگاه های دولتی خارج است و عوامل فرهنگی نقش مهمی در جلوگیری از تحصیل کودکان و ترک تحصیل آنها برعهده دارند.
وی ازدواج زودرس، معلولیت، فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و ترجیح فرزند پسر به دختر را بخشی از عوامل بازماندگی از تحصیل در خوزستان بیان کرد و گفت: بیشترین آمار بازماندگی تحصیلی در خوزستان مربوط به دختران است که با ارتقای سطح فرهنگ عمومی باید این مشکل را از بین برد.
تقی زاده افزود: پراکندگی مناطق سخت عبور در خوزستان و آمار بالای کوچ نشینی و وجود 14هزار دانش آموز عشایری از عوامل دیگر بازماندگی تحصیلی در این استان است.
وی با اشاره به اینکه با اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان به عنوان یک راهکار مهم برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی بهره برده شد، گفت: در این راستا خوزستان به عنوان اول استان کشور دوره پیش دبستانی را اجباری اعلام کرد و هم اکنون رتبه برتر کشوری را در حوزه جذب و پوشش نوآموزان خوزستان و ارتقای محتوای این دوره داریم.
پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل از پارسال در خوزستان آغاز شد که در این مدت بیش از چهار هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت برگشتند.
در خوزستان یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در بیش از هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.