به گزارش ایرنا فرماندار شوش در این آیی در حضور خانواده های معلولان افزود: تمام تلاش خود را برای ایجاد یک سالن برای معلولان و جانبازان به کار خواهم گرفت و از شهرداری نیز می خواهم زمینی برای احداث سالن در نظر بگیرد.
عدنان غزی مناسب ‌سازی مکان‌ های عمومی را وظیفه همه دستگاه های اجرایی و حق اولیه‌ معلولان دانست و گفت: معلولان استعداهای خوبی دارند که با اعتماد به نفس و دوری از انزوا و گوشه گیری از جامعه شکوفا می شوند.
وی افزود: یک معلول ممکن است دارای نقص عضو باشد اما از بسیاری جهات هم دارای خلاقیت هایی است که در افراد سالم کمتر دیده می شود.
شهردار شوش نیز با بیان اینکه برای رفع مشکلات معلولان از هیچ تلاشی دریغ نمی شود، اظهار داشت: توجه به نیازها و ایجاد بسترهای مناسب برای تسهیل در تردد معلولان ضروری است.
یوسف زمانی خواستار اهتمام هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات به معلولان شد.
رئیس اداره ی بهزیستی شهرستان شوش نیز در این آیین با تاکید بر لزوم استفاده از توانمندی های معلولان گفت: باید با ایجاد شرایط برای معلولان از خانه نشینی این قشر جلوگیری کرد که لازمه آن مناسب سازی ادارات است.
رامین کیایی افزود: حدود چهار و 500 معلول ذهنی، بینایی، شنوایی، جسمی و روانی در شهرستان شوش وجود دارد.
اجرای نمایش، سرود و دکلمه از دیگر برنامه های این همایش بود.
روز سوم دسامبر مصادف با 12 آذرماه برای نخستین بار در سال 1992 میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعنوان روز جهانی معلولین اعلام شد.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.