سیدعلی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ورزشکاران فعال در حوزه کاهش وزن و تندرستی سه تا چهار ساعت پیش از فعالیت ورزشی نباید مواد غذایی مصرف کنند و اگر دچار افت قند می شوند پیش و یا هنگام فعالیت از نوشیدنی قندی با درصد کربوهیدرات کم استفاده کنند.
وی ادامه داد: در 24 ساعت نخست پس از تمرین به ویژه در یک تا 2 ساعت نخست، بدن مانند یک اسفنج خشک تشنه است که بلافاصله پس از تمرین می توان یک وعده غذایی پر کربوهیدرات با پروتیین متوسط و با کیفیت بالا مصرف کرد که بیشتر برای ورزشکاران حرفه ای و بدنساز توصیه می شود.
حسینی بیان کرد: افرادی که در فاز حرفه ای و قهرمانی فعالیت می کنند بسته به نوع هدف باید مواد غذایی را انتخاب و مصرف کنند چون به عنوان مثال برنامه برخی ورزشکاران این است که بدن پرحجمی داشته باشند در نتیجه بلافاصله پس از تمرین می توانند از غذاهای پرکربوهیدرات استفاده کنند اما کسی که برای کاهش وزن فعالیت می کند اینگونه نیست.
این استاد دانشگاه ادامه داد: مواد غذایی پیش و پس از فعالیت های ورزشی در نتیجه گرفتن مفید از ورزش اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه نوع غذاهای پیش از تمرین در اجرای بهتر حرکات ورزشی نقش دارد افزود: غذا زمانی می توان در اثربخش بودن ورزش مفید باشد که به خوبی هضم و جذب شود و سوخت و ساز مورد نیاز را در طول تمرین در دسترس بدن قرار دهد.
حسینی بیان کرد: مواد غذایی پرانرژی شامل سه دسته کربوهیدرات ها، پروتیین ها و چربی ها هستند که 2 دسته نخست بیشتر در دسترس ورزشکاران هستند و مصرف می شوند.
رییس اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: زمان هضم غذاهای پرچرب، پروتیین و فیبر نسبت به بقیه غذاها بیشتر است که باید در زمان مناسب مصرف شود در غیر این صورت باعث ناراحتی گوارشی می شود و در طول تمرین ممکن است آسیب رسان باشد.
وی ادامه داد: غذاهای پیش از تمرین باید منبع خوبی از غذاهای انرژی زا مانند کربوهیدرات ها، کم چرب و با فیبر متعادل باشد.
حسینی گفت:برخی قندهای زود جذب و یا برخی میوه ها را 20 تا 30 دقیقه پیش از تمرین می توان استفاده کرد که برای شروع تمرین، کمک کننده است.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.