به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:نظام اسلامی از چنان استحکام و قدرت الهی و مردمی برخوردار است که اگر همه قدرت های مستکبر جهان اراده کنند که نظام اسلامی را ساقط کنند به طور قطع نخواهند توانست چنانچه در چهار دهه گذشته نتوانستند به این درخت تناور صدمه و آسیبی برسانند هر چند مزاحمت هایی برای ما ایجاد کرده اند.
وی با تبیین اهداف بلند انقلاب اسلامی که در راس آن حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان است گفت: ما تا آخرین نفس پشت خاکریز دفاع از مظلومان به ویژه مسلمانان خواهیم بود و بر حسب وظیفه اسلامی تمام قد و با همه وجود از آنان در برابر جبهه استکبار دفاع خواهیم کرد.
خطیب جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ملت آگاه و مومن ایران با هدایت امامت امت ، راه را از چاه تشخیص می دهد و به موقع و در هرجا که لازم بداند وارد میدان می شود و از شرف و ناموس مسلمانان زیر ظلم به ویژه ملت مقاوم و مجاهد یمن دفاع می کند افزود:شهدای مدافع حرم توانستند با پایمردی و مقاومت مثال زدنی فتنه داعش که دولت مستکبر آمریکا آن را به جان مسلمانان انداخت از سر امت اسلامی دفع کنند و آمریکایی ها را در رسیدن به اهداف خباثت آمیز ناکام بگذارند.
حجت الاسلام حاجتی بیان کرد: ملت ایران در سنگر دفاع از اسلام ، نظام اسلامی و ملت های آزادی خواه تا پای جان ایستاده و این راه پرافتخار را تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه می دهد.

** گفتمان عدالت خواهی باید از دانشگاه ها رشد کند
امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت 16آذر روز دانشجو و نقش دانشگاه و دانشجو در دفاع از نظام اسلامی و پایبندی به ارزش های اسلامی گفت: گفتمان عدالت خواهی و آرمان خواهی باید از دانشگاه ها شروع شود و در جامعه رشد کند.
وی با تقبیح جریان های معاند نظام اسلامی که تلاش می کنند روز 16آذر را تبدیل به هجمه به سنگرهای نظام اسلامی کنند افزود:در 16آذر 1332 و در دوره سیاه ستمشاهی ، جنبش اصیل دانشجویی مقابل آمریکا و نفاق ایستاد و نخستین بارقه های امید در ملت ایران را این جوانان شهید روشن کردند.
حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه 16آذر باید به روز فریاد دانشگاه ضد آمریکا و نفوذی ها که از منافقین نیز خطرناک ترند تبدیل شود بیان کرد: آنها که در خارج از دانشگاه ها هستند ولی در سال های اخیر تلاش کرده و می کنند 16آذر را با حمله به ارزش های اسلامی ، اختلاط و کنسرت به هجمه ضد جمهوری اسلامی که ثمره مجاهدت ها و فداکاری های ملت بزرگ ایران است به انحراف بکشاند به طور قطع آب به آسیاب دشمن می ریزند.
وی دانشگاه را مظهر عدالت خواهی ، تصمیم سازی ، گفتمان سازی و تولید علم بیان و با استناد به رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر 'دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می شود' افزود: دشمن از دانشگاه سالم ، پویا ، بانشاط ، در خدمت ملت ، کشور و اسلام می ترسد و چنین دانشگاهی می تواند صلاح و رستگاری یک ملت را رقم بزند و در برابر استکبار و دشمنان ملت بایستد و پایداری کند.

** مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران را حل کنید
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با ابراز خرسندی از حل مشکلات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و ازسرگیری فعالیت در این واحد صنعتی ابراز امیدواری کرد مشکلات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز با تدبیر برای همیشه حل شود.
وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز پیگیر رفع مشکلات کارگران این واحد صنعتی هستند ادامه داد: ما نگران وضعیت این کارگران هستیم و باید هرچه زودتر مشکلات این کارگران زحمت کش برطرف شود و اجازه ندهیم کسانی از این وضعیت سوء استفاده کنند.

** مسئولان معضل آبگرفتگی را رفع کنند
امام جمعه موقت اهواز با ابراز تاسف از آبگرفتگی که بر اثر هر بارندگی در شهرهای استان به ویژه کلانشهر اهواز بروز می کند به شهرداری و آبفای اهواز در این خصوص تذکر و در این خصوص از اقدام جهادی برخی طلبه ها و جوانان پرشور اهوازی که برای رفع این مشکل آستین همت بالا زدند و به کمک مردم شتافتند تقدیر کرد.
وی گفت: مشکل آبگرفتگی با تعامل ، همفکری ، هم افزایی و هماهنگی قابل حل است و صحیح نیست با هر بار نزول رحمت الهی مردم دچار مشکل شوند.
خطیب جمعه اهواز همچنین سالروز شهادت خلبان هوانیروز احمد کشوری و سالروز شهادت آیت ا... دستغیب امام جمعه شیراز به دست منافین کوردل را گرامیداشت.
حجت الاسلام حاجتی در خطبه نخست نماز جمعه به دعوت خود و عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اجتناب از گناه و معصیت اشاره و در ادامه با استناد به برخی آیات قرآن کریم ، ایمان به یاری و هدایت خداوند برای کسانی که در راه خدا مجاهدت می کنند و پیروزی قطعی بر جبهه کفر را از سنت های تغییر ناپذیر الهی توصیف کرد.
وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را پرتویی از سنت ها و وعده های الهی برشمرد و گفت: ملت ایران با هدایت امام خمینی(ره) در راه خدا و تحقق دین خدا مجاهدت کرد و خداوند درهای هدایت و پیروزی را بر روی این ملت گشود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.