به گزارش ایرنا شهرام شاهین زاده روز چهارشنبه در چهل و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در سرسرای اجتماعات این شورا، افزود:این مجوز در یکماه آینده صادر می شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های تکمیل پروژه قطار شهری اهواز صدور اوراق مشارکت است که در دور گذشته به دلیل همکاری نکردن بانک مرکزی و صدور مجوز در روز پایانی سال 96 موفق به فروش اوراق نشدیم.
وی بیان کرد: در یکماه آینده مجدد پس از صدور مجوز بانک مرکزی اقدام به فروش اوراق مشارکت می کنیم، و تضامین و خریدار این اوراق نیز مشخص شده اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز با بیان اینکه حدود 30 درصد از پنج هزار سگ بدون صاحب اهواز بیمار هستند گفت: جمع آوری سگ های بدون صاحب تنها با همکاری تمام دستگاه های مربوطه ممکن است.
محمدرضا قنواتی افزود: طبق تبصره 2 ماده 55 قانون شهرداری ها علاوه بر شهرداری دستگاه های دیگری همچون دامپزشکی، بهداشت، محیط زیست، نیروی انتظامی و انجمن های حامیان حیوانات در بحث جمع آوری، واکسینه کردن و یا زنده گیری سگ های بدون صاحب مسئولیت دارند اما هیچکدام همکاری نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری در این خصوص از بین بردن سگ های بیمار است گفت: فضاسازی برخی در رسانه هاو فضای مجازی مانع از انجام این اقدام می شود.
به گفته قنواتی قرار است با حضور دادستان اهواز جلسه ای میان تمام دستگاه های مرتبط برای بحث جمع آوری، زنده گیری و ساماندهی سگ های بدون صاحب برگزار شود که امیدواریم طبق آن دستگاه ها و سازمان ها به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

** 12.4 متر مربع سرانه فضای سبز اهواز
اصلاحیه بودجه سال 97 سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز دیگر لایحه ای بود که در نشست امروز مطرح شد. مدیرعامل این سازمان با اشاره به فعال شدن سه نهالستان در اهواز در یکسال گذشته گفت:پیش از این حدود 70 درصد پوشش فضای سبز اهواز با درخت کنوکارپوس بود اما در یکسال گذشته حدود 140 هزار اصله درخت برهان، نخل و گل کاغذی کاشته شده است.
حمید امیری فرد با اشاره به طرح کمربند سبز ادامه داد: این طرح به دلیل آنکه در طرح جامع شهری دیده نشده بود از اعتبارات استانی نیز بی بهره بود اما با پیگیری در مرکز پروژه کمربند سبز در طرح جامع شهری اهواز دیده شد و مبلغ 150 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت.
وی درخصوص پارک های بازی اهواز نیز گفت: باید فضای نشستن خانواده ها، پارک های بازی و پارک های دارای وسایل برقی از یکدیگر تفکیک شود و در گام بعد با احداث مراکز خرید و رستوران ها این پارک ها را خودگردان کنیم.
امیری فرد در ادامه با اشاره به اینکه سالانه 600 میلیارد ریال صرف نگه داری فضای سبز اهواز می شود افزود:اگر از این مقدار 30 تا 50 درصد به بخش خصوصی واگذار شود برای ما مطلوب است.
وی با اشاره به اینکه سرانه فعلی فضای سبز در اهواز 12.4 مترمربع است ادامه داد: طبق طرح جامع شهری باید سالانه 120 هکتار به سرانه فضای سبز اهواز اضافه شود.

** سلب آسایش شهروندان توسط سگ های بدون صاحب و سگ گردی برخی افراد
مصوبه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر دیگر لایحه ای بود که مطرح شد که مدیرعامل این سازمان با ابراز گلایه از جولان سگ های بدون صاحب در شهر اهواز گفت: این سازمان دارای یک رصدخانه بسیار مجهز در کنار پارک شهروند است اما به دلیل تعدد سگ های بدون صاحب در این محدوده شهروندان ترس بسیاری برای حضور در رصدخانه دارند.
احمد سراج ادامه داد: در کنار سگ های بدون صاحب شاهد پدیده سگ گردانی توسط برخی افراد نیز هستیم که در ازای مختل کردن آرامش شهروندان سبب درآمدزایی برای افرادی شده است.
وی درخصوص جمع آوری متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار نیز یادآور شد:بین 12تا 22 دستگاه باید همکاری داشته باشند تا ساماندهی آنها صورت گیرد؛ به تازگی از سوی شورای اجتماعی کشور بودجه ای بدین منظور برای اهواز در نظر گرفته شده اما شرط این شورا آن است که همانند کلانشهر تبریز مجموعه ای کامل برای این افراد نیازمند کمک ساخته شود.
سراج در ادامه گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یک سازمان درآمدزا نیست اما به تازگی از محل اجاره تالار شهر و زمین های ورزشی به درآمدزایی رسیده که البته با تایید مصوبه نظارت بر عملکرد خانه های بازی و فرآموز(بازی و آموزش)به درآمدزایی بیشتری خواهد رسید.
وی درخصوص فرهنگسراهای اهواز نیز توضیح داد: سرای محل کیانشهر اهواز به طور کامل تجهیز شده و فرهنگسرای کوی رمضان نیز تنها اتصال برق باقی مانده است.فرهنگسرای کوی نبوت اهواز نیز درحال تجهیز است که تا 2 هفته آینده به بهره برداری می رسد.
سراج بیان کرد:فرهنگسرای کوی علوی و آل صافی نیز به زودی به بهره برداری می رسند اما 2 فرهنگسرای جمهوری و فرهنگیان دارای مشکلاتی هستند.

** سازمان های شهرداری باری بر دوش شهرداری
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با انتقاد از نبود یک واحد معاونت فنی در شهرداری اهواز گفت: هم اکنون هرکدام از سازمان های شهرداری باحضور یک ناظر مجوز انجام پروژه های عمرانی را می دهند درحالی که باید بر روی آنها نظارت دقیق شود.
مهران باباپور ادامه داد: چهار هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرداری اهواز صورت می گیرد اما بسیاری از آنها فاقد ارزیابی لازم در زمینه استاندارد هستند.
وی با اشاره به اینکه نباید امور مرتبط با شهرداری به صورت سلیقه ای انجام شود گفت:سازمان های شهرداری باید بازوی شهرداری باشند اما اکنون باری بر دوش شهرداری هستند.
گفتنی است تمام لوایح این جلسه با موافقت اکثریت آرا به تصویب رسید.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.