به گزارش ایرنا امید حاجتی روز سه شنبه در گردهمایی معاونان آموزش و پژوهش ادارات محیط زیست کشور با اشاره به اینکه تقریبا در تدوین برنامه های توسعه ای خوزستان به مقوله محیط زیست مورد توجه قرار می گیرد، افزود: خوزستان نخستین استانی است که طرح آمایش را تصویب و کارگروه آن تشکیل شده است.
وی ادامه داد: با وجود برخی مقاومت ها اما مطابق این طرح در حوزه صنعت حرکت، و مسایل زیست محیطی رعایت شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با تاکید بر اینکه به خاطر اهمیت موضوع حتی طرح های در مقیاس بزرگ درکارگروه آمایش بررسی می شود، گفت: تلاش می شود از این طریق نظر سازمان محیط زیست تامین شود.
وی ادامه داد: اما مشکلاتی هم وجود دارد که به عنوان مثال در موضوع توسعه پتروشیمی ها واحدی قصد داشت که در جوار موقعیت کنونی فاز بعدی خود را ایجاد کند و با وجود فشارها، روی حرفمان ایستادیم و فاز بعدی این پتروشیمی در فاصله 15 کیلومتری از آن محل اجرا شد.
حاجتی در خصوص اجرای پروژه های ملی در خوزستان گفت: در سال های گذشته این استان ماموریت های ملی را دنبال کرده اما به مشکلات منطقه ای آن کمتر توجه شده است.
وی افزود: استان خوزستان از نرخ بالای بیکاری نسبت به دیگر مناطق کشور رنج می برد و این درحالی است که این استان به نیازهای مختلف کشور پاسخ می دهد و همچنان دچار مشکلات منطقه ای مختلفی است.
حاجتی ادامه داد:صنایع نفت و پتروشیمی که به عنوان طرح های ملی محسوب می شوند تنها سه درصد از سهم اشتغال موجود خوزستان را به خود اختصاص داده اند در حالی که همین ماموریت ها هستند که محیط زیست را دچار مشکلات متعدد کرده اند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: مثلا شرکت نفت بخاطر برنامه های اکتشافی تالاب ها را خشک می کند، و به همین دلیل محیط زیست خوزستان اکنون با چالش متعدد روبه رو
است.
وی در ادامه به موضوع اعتبارات آموزش و پژوهش در دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان فعالیت های آموزشی دستگاه ها را دنبال می کند و از پژوهش هایی که منجر به نتیجه شود حمایت می کند.
وی ادامه داد: آموزش ها در حوزه محیط زیست می تواند در بهبود محیط زندگی مردم موثر باشد و به همین منظور آمادگی داریم تا در این حوزه همکاری بیشتری با اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان انجام دهیم.
گردهمایی 2 روزه معاونان آموزش و پژوهش ادارات محیط زیست کشور با حضور مسئولان مربوطه از 31 استان کشور از صبح سه شنبه در اهواز آغاز بکار کرده است.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.