به گزارش ایرنا امید بن عباس روز سه شنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در هفت ماه نخست سال 96 مجموع مرغ عرضه شده در خوزستان 36 هزار و 500 تن بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 32 هزار تن کاهش یافته که باید دلیل کاهش آن بررسی شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد:عرضه گوشت قرمز در هفت ماه نخست پارسال، 24 هزار و800 تن بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 22 هزار و600 تن کاهش یافته است.
وی ادامه داد: مصرف مردم تغییر نکرده و جمعیت هم کاهش پیدا نکرده است ، لذا نباید شاهد این میزان کاهش عرضه گوشت در بازار باشیم.
وی گفت: تا پایان امسال باید سه هزار و 500 تن گوشت قرمز و پنج هزار و 500تن مرغ در خوزستان توزیع شود.
بن عباس با بیان اینکه دولت در یک بررسی عرضه گوشت و مرغ ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند پارسال را بررسی کرد، گفت: در این بررسی مقدار نیاز ماه های باقی مانده سال 97 مشخص شد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و حداقل به میزان سهمیه پارسال برای ماه های پایانی سال تامین و برای توزیع آن هم طبق فرایند توزیع فعلی به صورت دقیق انجام ‌شود.
وی بیان کرد: 58.5 درصد از واردات گوشت قرمز به خوزستان از هرمزگان و 29 درصد دیگر نیز از تهران است یعنی 80 درصد تامین گوشت خوزستان از این 2 استان است.
بن عباس ادامه داد:مرغ کشتار روز خوزستان نیز 15.3 درصد از مازندران، 14.7 درصد از تهران و 13.4درصد از استان مرکزی تامین می شود.
وی گفت: متاسفانه روند توزیع گوشت و مرغ در خوزستان مناسب نیست و باید این روند بازنگری شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه افزود: دلالانی در سطح شهر وجود دارند که گوشت منجمد و گرم وارداتی را مبادله می کنند و همین موضوع باعث اختلال در چرخه تامین و توزیع گوشت در سطح بازار خوزستان شده است؛ نظارت ها باید در این خصوص شدیدتر انجام شود.
وی گفت:با توجه به اینکه بازار مصرف، نیاز شدید دارد و کالا نسبت به میزان مصرف، به صورت قطره ‌چکانی عرضه می شود، به دلیل اختلاف قیمت متاسفانه شاهد عرضه کالا در خارج از شبکه هستیم.
وی در ادامه با بیان این که گزارش می شود در مواردی گوشت منجمد خارج از شبکه ی توزیع، عرضه می شود بیان کرد: هر چقدر رصد و پیگیری می شود و کانال های توزیع مسدود می شوند، باز هم اخباری از توزیع خارج از شبکه دریافت می شود، این موارد قابل پذیرش نیست و باید بازرسی ها بیشتر و شدیدتر از گذشته صورت بگیرد؛ همچنین تامین کالا باید بیشتر انجام شود تا این کسری در بازار جبران شود.
بن عباس، با اشاره به تلاش دولت برای واردات گوشت قرمز با نرخ ارز 42 هزار ریالی گفت: با وجود این همه واردات و عرضه گوشت به استان اما همچنان قیمت گوشت در حال افزایش است؛ جهاد کشاورزی خوزستان باید پیگیر این موضوع باشد و دلیل کاهش عرضه گوشت را بررسی کند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.