رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان گفت: تعاونی‌های هندیجان باید انتخابات مجمع عمومی صیادی و تجاری خود را هر چه سریع‌تر برگزار کنند و بدانند ما بر اقدامات و کارهای آنان نظارت جدی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، غلامحسین عباسپور در نشست خبری اظهار داشت: برگزاری انتخابات مجامع و هیئت مدیره تعاونی‌های شهرستان هندیجان، باید براساس قانون و مقررات بخش تعاونی برگزار شود و نظارت انتخابات بر عهده هیئت ‌مدیره هر تعاونی است.

وی افزود: بی‌توجهی و تأخیر غیر متعارف در برگزاری انتخابات تعاونی‌ها به‌ هیچ‌ عنوان قابل ‌پذیرش نیست؛ در صورت هرگونه بی‌توجهی به برگزاری انتخابات طبق قانون برخورد خواهد شد و اجازه تضییع حقوق اعضاء تعاونی‌ها را نمی‌دهیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان بیان کرد: تعاونی‌های صیادی و تجاری هندیجان که از تعاونی‌های فعال محسوب می‌شوند، انتخابات آن‌ها در شرف برگزاری است و اداره تعاون نظارت بر حسن اجرای مجامع عمومی را در دستور کار دارد.

عباسپور گفت: اطلاع‌رسانی شفاف و قانونی با نصب اطلاعیه‌ها در سطح شهر، ارسال پیامک عمومی، نشر آگهی در روزنامه، دعوت‌نامه کتبی با ارسال از طریق پست به اعضاء، از موارد مورد تأکید اداره تعاون و کار است.

وی عنوان کرد: تعاونی‌های خدمات صیادی هندیجان با دارا بودن 600 عضو نسبت به خدمات‌ رسانی بهتر و بهبود وضعیت معیشتی اعضاء، ارائه خدمات بیشتر و متنوع، حمایت و پیگیری جدی داشته باشند و بستر لازم در جهت افزایش رضایت ‌مندی اعضای خود را فراهم کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان ادامه داد: یکی از وظایف تعاونی‌های فعال شهرستان هندیجان این است که باید بروز رسانی مجامع تعاونی، برگزاری انتخابات شفاف و به‌ موقع و ثبت رویدادهای مالی در دفاتر قانونی خود را انجام دهند.

عباسپور تصریح کرد: داشتن تراز مالی، گزارش عملکرد سالیانه به اعضاء، داشتن برنامه‌ و بودجه مصوب مجمع عمومی، تنوع ارائه خدمات به اعضاء، رسیدگی بازرس به شکایات اعضاء از دیگر اهداف مورد انتظار وزارت کار در تعاونی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان زحمتکش شیلات استان و شهرستان تقاضا داریم مساعدت و همکاری بیشتری در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های صیادان محروم هندیجانی داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان توضیح داد: با توجه به اینکه شغل صیادی یکی از مشاغل پر خطر، سخت و زیان‌آور است از مسئولان تأمین اجتماعی انتظار می‌رود نسبت به بازنشستگی قبل از موعد و بیمه صیادان اهتمام جدی داشته باشد.

عباسپور افزود: انتظار داریم مدیران فعلی تعاونی‌های صیادی و تجاری هندیجان مقدمات برگزاری انتخابات آزاد و شفاف را مهیا نمایند؛ اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز رصد و نظارت جدی بر روند برگزاری انتخابات آن‌ها دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.