به گزارش ایرنا، در این جشن که در تالار رودکی ایذه برگزار شد،برنامه های متنوعی از قبیل نمایش ، مسابقه، قرائت مقاله، خاطره گویی، نقاشی و...با هدف یادگیری و آشنایی با آموزه های دینی و تزریق شادی به جامعه معلول این شهرستان اجرا شد.
رییس اداره بهزیستی ایذه در‌حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این مناسبت ها را گرامی می داریم تا فرصت و بهانه ای باشد برای اینکه بار دیگر مسایل مربوط به بزرگترین اقلیت جهان در ذهن پر دغدغه مردم و مسئولان تداعی شود افزود: معلولیت محدودیت نیست و با فرصت به این قشر و با چشم پوشی از نواقص ظاهری آنها، توانمندیهایشان را در نظر بگیریم و آنها را بر اساس توان به کار گیریم.
سعادت سواری با اشاره به شعار روز جهانی معلولان، 'جامعه ای پایدار و انعطاف پذیر برای همه بسازیم' مهمترین مشکل معلولان ایذه را بیکاری بیان کرد و گفت: در صورت عمل به قانون استخدام سه درصد معلولان، بخش عمده ای از این مشکل حل خواهد شد.
وی مشکل دیگر این قشر از جامعه را نامناسب بودن محیط شهری دانست و افزود: سه سال گذشته اقداماتی در مسطح کردن پیاده رو ها در ایذه صورت گرفته که درصورت اجرای طرح شهر بدون مانع، تا حدودی این مشکل برطرف می شود.
سواری ادامه داد:معلولان ایذه با موفقیت ها و فعالیت های قابل قبول و ارزشمندی که در زمینه های تحصیلی ، فرهنگی ، آموزشی و ورزشی کسب کرده اند نشان داده اند معلولیت محدودیت نیست.
رییس اداره بهزیستی ایذه راهکار اصلی معلولان برای رسیدن به اهداف خود و برخورداری از حقوق برابر با سایر اقشارجامعه را ایجاد هم افزایی ، انتقال تجارب ، تشکیل کارگروه های مختلف ، شناسایی افراد مستعد و کارآمد، تشکیل گروه های هنری، علمی، فرهنگی ورزشی و برنامه ریزی جامع و کامل ویژه مناسبت ها (روز جهانی نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و...) دانست و خواستار تشکیل، تشکل های معلولان در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری علمی و ورزشی برای رقابت موثر در سطح کشور شد.
هم اکنون تعداد پنج هزار معلول زیر پوشش بهزیستی ایذه هستند.
شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزستان قرار گرفته است.
7161/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.