به گزارش ایرنا کارکنان قطار شهری اهواز دوشنبه با حضور مقابل کارگاه مترو خواستار پرداخت مطالبات 19 ماهه خود شدند.
یکی از این کارکنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امروز برای سومین روز متوالی در هفته جاری برای دریافت حقوق خود جمع شده و پیگیری می کنیم اما تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.
وی با اشاره به اینکه استدلالهای شرکت کیسون و مدیرعامل قطار شهری اهواز قانع کننده نیست ادامه داد: مدیران کیسون به عنوان شرکت پیمانکار مدعی هستند صورت وضعیت به آنها پرداخت نمی شود اما در همان زمان هم که صورت وضعیت پرداخت می شد حقوقی به کارکنان مترو نمی دادند.
این کارگر مترو ادامه داد: درحال حاضر حدود 100 نیروی حراست و 50 نیروی اداری منتظر پرداخت مطالبات خود هستند.
وی با اشاره به اینکه برخی از این کارگران دارای فرزند و همسر بیمار هستند خاطر نشان کرد: شرایط خانوادگی و سلامت بسیاری از کارگران به مخاطره افتاده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با مقصر دانستن شرکت کیسون به عنوان پیمانکار این پروژه اظهار داشت: سازمان قطار شهری هیچ بدهی به شرکت کیسون ندارد که مبلغی به آن پرداخت کند.
شهرام شاهین زاده ادامه داد: با این وجود به دلیل کاهش بخشی از مشکلات کارگران اعلام امادگی کردیم که اسناد خزانه در اختیار این شرکت قرار دهیم تا بدهی خود را به کارگران پرداخت کند.
وی تصریح کرد: شرکت کیسون حاضر به پذیرش این اسناد نیست و خواستار پرداخت وجه نقد از سوی سازمان قطار شهری است درحالی که در تمام کشور به دستگاه های اجرایی اسناد خزانه پرداخت می شود.
این کارگران روز گذشته نیز با پهن کردن سفره های خالی مقابل ساختمان قطار شهری اعتراض خود را نشان دادند.
به گزارش ایرنا 13 سال پیش که کلنگ پروژه قطار شهری اهواز بر زمین زده شد، مجریان نوید روزهایی در آینده نزدیک برای کاهش بار ترافیکی در شهر اهواز را دادند اما تنها ثمره آن تاکنون حفاری هایی در نقاط مختلف شهر، هدر رفت مبالغ هنگفت و البته بدهی 19 ماهه کارگران فعال در این پروژه بوده است.
در طول 13 سال گذشته یکی از مهم ترین معضلات این پروژه کش و قوس های بسیار در پرداخت حقوق کارکنان شرکت کیسون (پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز) بوده است به طوریکه به گفته کارگران این شرکت درحال حاضر پرداخت حقوق آنها 19 ماه به تعویق افتاده است.
/6002/9887

کارگران شهرداری منطقه سه آبادان خواستار حقوق معوقه خود شدند

آبادان - ایرنا - حدود 40 نفر از کارگران شاغل در بخش های خدمات شهری شهرداری منطقه سه آبادان با حضور در مقابل شهرداری مرکزی پرداخت حقوق و مزایای سه ماه عقب افتاده خود را مطالبه کردند.
این کارگران به ایرنا گفتند: سه ماه حقوق ، مزایا و اضافه کاری کارگران شهرداری منطقه سه پرداخت نشده است.
آنها افزودند: از مسئولان شهرداری آبادان و شورای اسلامی شهر تقاضای رسیدگی به این مشکل و اقدام عاجل در پرداخت حقوق خود را داریم.
این کارگران اظهار داشتند: در این مدت که حقوق و مزایای ما در این سه ماه پرداخت نشده ، با شرایط سخت اقتصادی اداره زندگی برای ما دشوار شده است.
عضو شورای شهر آبادان به ایرنا گفت: با جدیت پیگیر معوقات کارگران شهرداری آبادان هستیم و هم اکنون نیز شهردار برای تسریع در پرداختها در حال مذاکره هستیم .
حسن کمری اظهار داشت: همه تلاش شورای شهر و شهردار آبادان پرداخت بخشی از حقوق و معوقات کارگران شهرداری منطقه سه تا پایان هفته جاری یا ابتدای هفته آینده است.
کارگران خدمات شهری مناطق مختلف شهرداری آبادان در سال جاری بارها به دلیل حقوق معوقه خود مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند.
7104/6002

تعدادی ازکارگران شهرداری حمیدیه خواستار مطالبات خود شدند
اهواز-ایرنا- جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری حمیدیه امروز دوشنبه در مقابل ساختمان شهرداری این شهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود تجمع کردند.
به گزارش ایرنا در حدود 20 نفر از کارگران شهرداری حمیدیه امروز دوشنبه با حضور در مقابل ساختمان این شهرداری خواستار پرداخت 9 ماه حقوق خود و حل مشکل خود شدند.
یکی از کارگران که خواست نامش در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چندین بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه خود تجمع کرده ایم اما مشکل ما هنوز حل نشده است.
وی گفت: قول و قرارهای زیادی برای پرداخت حقوق و مزایای ما از سوی مسئولان حمیدیه داده شده اما هنوز مشکل ما حل نشده است.
رییس شورای شهر حمیدیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حدود 34کارگر فضای سبز برای شهرداری حمیدیه در قالب نیروهای پیمانکاری مشغول به کار هستند .
عدنان سیاحی گفت: این کارگران 9 ماه حقوق معوقه داشتند که مدتی پیش 2 ماه آن پرداخت شده است ولی از مرداد ماه حق بیمه این افراد پرداخت نشده است.
وی افزود: به دلیل شکایت کارگران حساب پیمانکاران بسته شده است و با به مناقصه گذاشتن خدمات بخش فضای سبز حمیدیه سه پیمانکار جدید بر سر کار خواهند آمد که امیدواریم مشکلات معیشتی این کارگران به زودی حل شود.
سرپرست شهرداری حمیدیه با حضور در تجمع کارگران قول حل مشکلات را داد.
شهر حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهواز قرار داد.
7158/6002

مطالبه 9 ماه حقوق کارکنان شهرداری آبژدان اندیکا

اهواز - ایرنا - کارگران و کارکنان شهرداری آبژدان اندیکا حدود 9ماه حقوق نگرفته اند، از این رو دوشنبه برای سومین روز متوالی در مقابل این شهرداری تجمع کردند.
شهردار آبژدان اندیکا روز گذشته ضمن تایید مطالبات این کارگران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان مصوبه مجلس و تقسیم ارزش افزوده براساس جمعیت شهرها ، برخی از شهرداری های کوچک از جمله آبژدان با کاهش چشمگیر اعتبار ارزش افزوده مواجه شده اند.
شهرام ورناصری افزود: تاکنون بیش از 20 بار با مسئولان مربوطه برای حل این مشکل نامه نگاری شده و پیگیریهای زیادی نیز از طریق استانداری خوزستان در حال انجام است..
وی ادامه داد: شهرداری آبژدان 55نفر نیرو دارد که ماهانه حدود 300میلیون ریال برای بیمه این کارکنان پرداخت می شود در صورتی که مبلغ ارزش افزوده دریافتی ماهانه ما ، کمتر از این مبلغ است.
شهردارآبژدان با اشاره به بدهی های این شهرداری افزود : حدود 35میلیارد ریال بدهی ازدوره گذشته روی دوش این شهرداری باقی مانده و باعث شده تا مشکلاتی برای این شهرداری به ارث برسد.
وی گفت : از زمان تصدی بنده پیگیری های زیادی برای پرداخت مطالبات کارکنان انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم .
شهر آبژدان یکی از شهرهای شهرستان اندیکا محسوب می شود که در بخش آبژدان قرار دارد، این بخش با جمعیتی بیش از 23هزار نفر از بخش های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می شود.
اندیکا با سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان درشمال شرق خوزستان قرار دارد.
/6002/ 7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.