به گزارش ایرنا امید بن عباس دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با کار و نظارت بر شرکت نیشکر هفت تپه بیان کرد: دستگاه های تخصصی مثل جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برای نظارت بر عملکرد و فعالیت این شرکت در این شورا حضور فعال و عملیاتی داشته باشند.
بن عباس گفت: معاونت اقتصادی استانداری خوزستان نیز این قول را به کارگران نیشکر هفت تپه می دهد که در صورت بروز هر مشکلی در این شرکت برای حل مسئله ورود می کند.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در گذشته اتفاقاتی افتاده و درس هایی از آن گرفته ایم و بر همین اساس برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا با مشکلات کمتری در حوزه تولید و اقتصاد مواجه شویم.
بن عباس اضافه کرد: فعالیت و تولید در زمان حاضر شرکت نیشکر هفت تپه برای تضمین آینده آن بسیار مهم و حیاتی است و اگر در موعد مقرر قدمی برداشته نشود، محصول از بین می رود و دوباره شرکت در بحران گرفتار خواهد شد.
وی تاکید کرد: مالکین، مدیران و کارگران باید در چارچوب قوانین و مقررات مطالبات داشته باشند، کارگران هم برای رونق گرفتن این کارخانه نهایت همکاری را داشته باشند و متناسب با اختیارات و قوانینی که وجود دارد رفتار کنند.
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از 27روز تعطیلی و اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود و دولتی شدن این کارخانه با توافق حاصل شده با کارفرما از دیروز یکشنبه بر سر کار خود برگشته و فعالیت خود را از سر گرفتند.
سطح زیر کشت نیشکر دراین شرکت حدود هفت هزار و600هکتار است که پیش بینی برداشت حدود 350هزار تن نیشکر از آن می شود
35هزار تن شکر سفید ازاین سطح زیر کشت تولید و روانه بازار می شود.
به گفته فرماندار شوش حدود 13میلیارد ریال هزینه اورهال این کارخانه است که حدود 95 درصد کارخانه نیز نوسازی و بازسازی شده است.
جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنجهزار و 500 نفر اعلام شده است.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با 24 هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.
شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید ، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.