عبدالعباس زبیدی نیا روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از مجتمع شورای حل اختلاف آبادان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هفته گذشته شورای حل اختلاف در یکی از شهرستان های خوزستان پرونده پنج قتل را به صلح و سازش رساند و پرونده دیگری نیز با 2 فقره قتل مقدمات صلح آن فراهم شده و به زودی جلسه صلح و سازش برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه به واسطه این صلح و سازش در آبادان توانستیم یک جایگاه کشوری بدست آوریم افزود: مصالحه ای که از برنامه سیمای 90 پخش شد مربوط به آبادان بود و فردی که رضایت آن تحصیل شد موجب شد که خیران از سایر نقاط کشور دیه 30 نفر را تقبل و از زندان رهایی پیدا کردند.
زبیدی نیا در ادامه گفت: صلاحیت دعاوی مالی شورای حل اختلاف تا 200 میلیون ریال و در جهت صلح و سازش ،محدود نیست و می توانند به همه امور مدنی، کیفری، و خانوادگی رسیدگی، و در صورت ایجاد صلح و سازش پرونده را مختومه کنند.
مدیر کل شورای حل اختلاف خوزستان افزود:پارسال بیش از 32 درصد پرونده های وارده به شورای حل اختلاف به صلح و سازش مختومه شدند.
وی گفت: در هشت ماه نخست امسال نیز 6هزار پرونده به شورای حل اختلاف وارد که از این تعداد پنج هزار پرونده مختومه شده است.
وی با بیان اینکه در برخی از نقاط خوزستان سطح مصالحه پایین است، بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت هایی همچون شیوخ، سادات، روحانیان و افرادی که به عنوان مصلح و خیر شناخته شده اند استفاده نشده است.
وی در ادامه درباره فعالیت ستاد صبر، ترویج فرهنگ صلح و سازش گفت: دغدغه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح وسازش،کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و حل وفصل دعاوی بر پایه کدخدا منشی است.
مدیرکل شورای حل اختلاف خوزستان افزود:کلمه 'صبر' برگرفته از صلح، بخشایش و رضایت است و مهمترین شیوه تحقق این مهم در جامعه، پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.
زبیدی نیا با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: دستگاه قضایی به دنبال فرهنگ سازی در جامعه و افزایش صلح و سازش است.
وی ادامه داد: در اهواز 6مجتمع و در سطح خوزستان هشت مجتمع شورای حل اختلاف فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا مجتمع شورای حل اختلاف آبادان روز یکشنبه با حضور مدیرکل شورای حل اختلاف خوزستان، امام جمعه آبادان،و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
7100/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.