کوروش نریمانی یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به عرضه بالای تئاترها ، تبلیغات در این حوزه به جای تبلیغات حقیقی به تبلیغات دروغین تبدیل شده است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: این افت کیفی در حوزه تئاتر نتیجه وجود فضای دروغین و تبلیغات غیر واقعی و کمیت گرایی صرف است.
وی ادامه داد: با این همه و بدون شک، تئاتر اصیل راه خودش را پیدا خواهد کرد و شک ندارم تئاتر دروغین و سطحی به زودی دوباره برچیده می‌شود و تئاتر های خوب جای خودشان را در دل تماشاگر باز خواهند کرد.
این کارگردان تئاتر افزود: نبود مدیریت صحیح در زمان شکل گیری تئاتر خصوصی، نبود مدیریت صحیح بافت تبلیغاتی تئاتر و حمایت نشدن تئاتر فرهیخته از جمله عوامل آسیب زای این روزهای تئاتر کشور است که باید جایزه بد این اتفاقات را به مدیرانی که به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند ، داد.
وی ادامه داد: در تئاتر کشور می‌توانیم تعدادی را به عنوان تک ستاره نام ببریم و می‌توانیم بگوییم که این ها می‌توانند در دنیا جریان داشته باشند.
نریمانی تاکید کرد: وقتی نمایشامه خوب نوشته نشود بی شک اجرای خوبی هم نخواهیم داشت و وقتی اجرا خوب نباشد دیگر تبادل و ارتباط فرهنگی هم رخ نخواهد داد .
وی ادامه داد: روزگاری بهترین نمایشنامه ها و نمایش ها از ایران در کشورهای اروپایی اجرا می‌شد اما الان تقریبا نمایش هایی از کشور به مجامع بین المللی می روند که حتما باید چهره در آن‌ها وجود داشته باشد برای همین وجه اصلی تئاتری صادر نمی شود و فقط چهره ها تبادل فرهنگی را انجام می دهند البته این مساله را می توان با وجود چهره های تئاتری درست تا حدودی قبول کرد.
این کارگردان تاکید کرد: تئاتر زمانی تئاتر ارزشمند است که نمایشنامه درست، کارگردانی درست و اصیل پشت آن باشد.
وی توضیح داد: تجربه نشان داده هر زمان تئاتری با اصالت اجرا شود مورد تشویق نیز قرار می گیرد و از آن اسقبال می شود.
نریمانی با اشاره به شعار زدگی در تئائرهایی که با مضمون مقاومت ارایه می شوند ، ادامه داد: تئاترها تا حدودی توانسته اند از این موضوع فاصله بگیرند اما هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده آل فاصله بسیار است .
این هنرمند گفت: به نظر من در حوزه تئاتر کار را باید به کاردان سپرد یعنی نمایش را نمایشنامه نویس باید بنویسد نه شخصی که کارمند جایی است و به او سفارش می دهند.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.