غلامرضا صدیقی راد عصر جمعه در حاشیه مراسم ویژه 12 آذر روز جهانی معلولین در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد یک روز به دلیل حوادث گوناگون دچار معلولیت نشوند لذا باید به نیازهای افراد دارای معلولیت رسیدگی شود.
وی اظهار داشت: شهرداری ها برای جلوگیری از ورود موتور سواران به داخل پارک ها اقدام به نصب مانع کرده اند و همین امر باعث شده که معلولان نتوانند از اینگونه محیط ها استفاده کنند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان از ادارات، آپارتمان ها و مجتمع های پزشکی خواست دسترسی افراد معلول به آسانسور این ساختمان ها را رعایت کنند.
وی با اشاره به تشکل کمیسیون مناسب سازی محیط ویژه معلولان گفت: با فعالیت این کمیسیون طی سال های گذشته اقداماتی انجام شده است اما باید توجه بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و بر همین اساس دستگاه های اجرایی موظف شده اند که مصوبات این کمیسیون را اجرایی کنند.
مدیرکل بهزیستی افزود: این اداره کل به 85 هزار معلول تحت پوشش در قالب ارائه واکر، تشک مواج و تامین هزینه سمعک و ... خدمت رسانی می کند.
وی با بیان اینکه امسال 17 هزار معلول مستمری بگیر به بهزیستی خوزستان اضافه شده است، اظهار داشت: 47 هزار معلول هزینه نگهداری در منزل دریافت می کنند.
گفتنی است، روز جهانی معلولین از سال 1992 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله در 12 آذر یا 3 دسامبر برگزار می ‌شود.
هدف از تعیین این روز ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده ‌است که می ‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه ‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.
9931/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.