به گزارش ایرنا حجت الاسلام شکراله بهرامی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی خوزستان در تالار مهر لشکر 92زرهی اهواز افزود: باید در کنار اقتدار نیروهای مسلح که ستون اصلی امنیت در کشور هستند ضریب احساس امنیت نیز در جامعه باید افزایش یابد.
وی امنیت پایدار را پایه هرگونه توسعه و پیشرفت در کشورها بیان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح ما هم اکنون از اقتدار و محبوبیت بالایی در جامعه برخوردار هستند در حالی که در دوران ستمشاهی اینگونه نبود.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در ادامه با بیان اینکه قدر و منزلت نیروهای مسلح در کشور بلنداست افزود: مسئولیت سنگین تامین امنیت داخلی و بین المللی کشور بر عهده نیروهای مسلح است و تاکنون این مسئولیت به خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج عظمت و اقتدار هستند بیان کرد: دشمنان همواره برای تضعیف نیروهای مسلح تضعیف تلاش کرده و می کنند ولی در رسیدن به این هدف شوم ناکام بوده بوده اند.

* پیشگیری از وقوع جرم اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح
حجت الاسلام بهرامی ، پیشگیری از وقوع جرم را اولویت نخست سازمان نیروهای مسلح بیان کرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه ، پیشگیری و آموزش در اولویت مجموعه قضایی نیروهای مسلح بوده است.
وی گفت: بسیاری از پرونده هایی که در مجموعه نیروهای مسلح وجود دارد ناشی از فقدان آموزش و پیشگیری است؛ البته وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه قوه قضاییه نیست.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه افزود: در سال های اخیر که پیشگیری از طریق کلاس های آموزشی و جلسات در مجموعه نیروهای مسلح توسعه یافته از میزان پرونده های قضایی در این سازمان کاسته شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان قضایی،پشتوانه محکمی برای نیروهای مسلح است گفت:سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضامن سلامت نیروهای مسلح است ولی در صورت وقوع جرم با خاطی منطبق با قانون برخورد خواهد کرد تا مجموعه نیروهای مسلح از آسیب ها در امان باشند.
وی بیان داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از وقوع جرم، چهار برنامه پنج ساله را دنبال کرده و اکنون برنامه پنج ساله پنجم در حال اجرا است؛ معتقدیم اگر سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وارد مقوله پیشگیری می‌شدند جامعه ما بسیار سالم‌تر از این بود.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: این سازمان طبق اصل 172 قانون اساسی در کنار نیروهای مسلح تشکیل شد و هم اکنون در 31 استان، سازمان قضایی نیروهای مسلح و 12 ناحیه دادرسی فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا در این آیین که جمعی از مسئولان قضایی خوزستان ، فرماندهان ارشد سپاه ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی و مرزبانی منطقه حضور داشتند خیرا... کشت زر به عنوان دادستان نظامی خوزستان معرفی و از خدمات ابراهیم ممبینی دادستان پیشین نظامی خوزستان تقدیر شد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.