به گزارش ایرنا پیمان نبهانی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات آژانس های مسافرتی دزفول افزود: دزفول ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری طبیعی، مذهبی و آداب دارد و می تواند با توجه به شرایط راهبردی خود به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان درخصوص نظارت شدید اماکن بر تورهای گردشگری نیز گفت: این نظارت ها در راستای اجرای احکام قانون اسلام است.
وی افزود: هر آژانس قبل از برگزاری تور ملزم به اعلام نحوه برگزاری به میراث فرهنگی است تا ضمن برقراری امنیت نحوه خدمات و نرخ ها بررسی شوند.

** تورهای طبیعت گردی شمال خوزستان استانداردها را رعایت کنند
رئیس اتحادیه صنفی دفاتر مسافرتی خوزستان نیز ضمن تاکید بر استانداردسازی تورها گفت: به دنبال این هستیم که بیشتر از ظرفیت های گردشگری دزفول استفاده شود.
مهدی زاده دباغ مدیر یکی از آژانس های گردشگری نیز گفت: مشکلات زیادی در وضعیت اقتصادی کنونی برای مدیران آژانس ها ایجاد شده و کاغذبازی های اداری نیز بر این مشکلات افزوده است.
وی ارزان فروشی تورهای گردشگری را یکی دیگر از معضلات این آژانس ها برشمرد و افزود: کلیت گردشگری خوزستان بویژه دزفول بدلیل فقدان آموزش ضربه خورده درحالی که آموزش گردشگری پایه واساس این حوزه است.

** دفاتر آژانس های مسافرتی در حال ورشکستگی هستند
زاده دباغ با بیان اینکه دفاتر آژانس های مسافرتی در حال ورشکستگی هستند، گفت: بیشترین تورهایی که در دزفول برگزار می شوند تور طبیعی هستند ولی نبود تور لیدر اکوتوریست یکی از کمبودهای این حوزه و باید دوره های آموزشی در این خصوص برگزار شود.
وی ضمن انتقاد از برگزار نشدن کمیته گردشگری در فرمانداری خواستار تفویض اختیار به میراث فرهنگی شهرستان ها شد.
علی شادمهر یکی دیگر از مدیران آژانس های مسافرتی نیز گفت: متاسفانه درگیری بین همکاران در حوزه گردشگری به یک تفریح تبدیل شده است در حالی که در اقتصاد کنونی خدمات بیشترین ضربه را متحمل می شوند.
وی درخصوص پایین بودن نرخ برخی تورها نیز اظهار داشت: امکان برگزاری تور ارزان قیمت با حذف برخی خدمات فراهم می شود.

** پلیس فتا با تورهای غیرمجاز برخورد می کند
احسانه قاضی کارشناس گردشگری میراث فرهنگی خوزستان نیز گفت: نشستی درخصوص تورهای غیرمجاز با حضور مسئولان استانی برگزار و دستور قضایی برای هماهنگی امور صادر شد.
وی افزود: پلیس فتا نیز در فضای مجازی افرادی را که اقدام به برگزاری تور غیرمجاز می کنند شناسایی می کند.
این مدیر آژانس مسافرتی گفت: پیش از این مجوزها براساس نیازسنجی مناطق انجام می شد ولی از سال 93 این اختیار از استان گرفته شد و اکنون از طریق سامانه انجام می شود.
قاضی افزود: قرار است برنامه های آموزشی بصورت هفتگی در استان برگزار شوند.
مهدی چناری کارشناس گردشگری میراث فرهنگی دزفول نیز گف: کمیته ای بنام کمیته گردشگری ورزشی در اداره ورزش و جوانان دزفول تشکیل شده که موارد را به صورت عمومی اطلاع رسانی می کند.
وی افزود: نشست های توجیهی در این خصوص برگزار شده ولی باز هم بر برگزاری تور اصرار دارند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.