به گزارش ایرنا این آئین سه شنبه شب با حضور مرتضی بانک ، فرمانداران آبادان و خرمشهر و نیز شهرداران این 2 شهر همچنین اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در موزه معاصر آبادان برگزار شد.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در این آئین با بیان اینکه طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند با اعتبار 32 میلیارد ریال وارد گام اجرایی شده گفت:محدوده منطقه آزاد اروند از سال 1384 تا سال 1392 با افزایش مساحتی حدود 20 هزار هکتار و وجود شهرهای پرجمعیت آبادان و خرمشهر نیازمند طرح جامع با رویکرد راهبردی است.
موعود شمخانی اظهار داشت: هدف از طرح جامع منطقه آزاد اروند یکپارچه کردن و تلفیق طرح های جامع شهرهای آبادان و خرمشهر و محدوده قدیم منطقه آزاد اروند است.
وی تصریح کرد: این طرح با ارائه شبکه حمل و نقل پیشنهادی سند اصلی هدایت و کنترل تحولات کالبدی و نظارت بر ساخت و ساز در محدوده است.
معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در تدوین ضوابط و مقررات طرح جامع منطقه آزاد اروند از تداخل غیر ضروری و نامناسب کاربری ها جلوگیری شده است ضمن اینکه با ارائه نظام منطقه بندی کاربری زمین و فضا در منطقه آزاد اروند، با در نظر گرفتن محدوده های شهری و روستایی، کاربری های کلان و مگا پروژه ها، شهرک های صنعتی مستقر در محدوده و مجتمع های مسکونی خارج از شهر در آن دیده شده است.
شمخانی تصریح کرد: با تهیه این طرح نظام کاربری اراضی این منطقه آزاد و آینده آن دقیق و کارشناسی شده و با مشخص کردن مسیر اصلی تحولات کالبدی، نقش عمده ای در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و کلیت منطقه ایفا خواهد کرد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت بوده و با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.