به گزارش ایرنا فردین خرازی عصر سه شنبه در حاشیه شورای راهبری مدیریت خوزستان در سرسرای استانداری این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به وجود بعضی از زیرساخت ها برای عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی در 2سال گذشته در کشور، از برخی سازمان ها در اجرای این منشور رضایتمندی نسبی وجود دارد اما دستگاه های فرهنگی عملکرد خوبی نداشتند.
وی گفت: منشور حقوق شهروندی در سال 95 ابلاغ شد و 2 سال از اجرای این منشور و تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری می گذرد.
رییس امور سلامت اداری ،صیانت از حقوق مردم و دبیرهیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در 2 سال گذشته زیر ساخت هایی برای عملیاتی شدن مفاد این منشور ایجاد شده و با جهت گیری رو به جلو در این حوزه حرکت شده که مسیر امیدوار کننده ای را برای آینده نشان می دهد ولی در این مدت می توانستیم کارهای بزرگتری را انجام دهیم.
خرازی ادامه داد: البته برای 2 سال اول زیرساخت ها فراهم شده و امیدواریم از سال آینده جهش هایی را برای اجرای هر چه بهتر این منشور شاهد باشیم که مردم عملیاتی شدن این منشور را احساس کنند.
وی هدف از سفر خود به خوزستان را بررسی نحوه اجرای حقوق شهروندی به ویژه میز خدمت در دستگاه های اجرایی این استان بیان کرد و افزود: یک دوره تربیت مدرس در زمینه حقوق شهروندی را در خورستان برگزار کردیم که قبلا در سطح ملی انجام می شد.
رییس امور سلامت اداری ،صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد:تصمیم گرفته شده که از اساتید دانشگاه ها و فرهیختگانی که رشته های تحصیلی مرتبط با این منشور را دارند به عنوان مدرس حقوق شهروندی استفاده، تا دوره هایی را برای مدیران ، کارمندان ، سمن ها و مردم برگزار کنند و بتوانیم حقوق شهروندی را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.
خرازی گفت: زمانی موفقیت در اجرای منشور حقوق شهروندی حاصل می شود که موضوع حقوق شهروندی و مفاد آن تبدیل به یک مطالبه عمومی شود و مردم نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کرده و نحوه مطالبات حقوق خود را یاد بگیرند.
وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع وجه تکامل یافته حقوق شهروندی است ادامه داد:در گذشته نام آن تکریم بود و امروزه منظور از تکریم شکل سنتی انجام احترام ظاهری نیست و در تکریم واقعی رعایت حقوق مردم مهم است.
وی گفت: ممکن است در ظاهر به مردم احترام گذاشته شود اما به کار مردم اگر رسیدگی نشود تکریم واقعی صورت نگرفته است؛ به همین منظور تکریم واقعی تبدیل شده به رعایت حقوق شهروندان که دامنه وسیع تری را در بر می گیرد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.