صادق جعفری چگنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادامه اعتراضات کارگران با توجه به پیگیری مجدانه مسئولان و پرداخت 2 ماه از حقوق معوقه آنها، پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به اینکه طرح مشاغل طبقه بندی کارگران هفت تپه نیز در حال پیگیری است، گفت: ما همراه و همگام با کارگران نیشکر هستیم و مطالبات آنها را به حق و قانونی می دانیم.
رئیس دادگستری شوش با بیان اینکه دادگستری و دادستانی این شهرستان همواره در خدمت کارگران بوده اند، افزود: پارسال ستاد حمایت از سرمایه گذاری در دادگستری تشکیل شد.
وی با بیان اینکه از جامعه کارگری بصورت جدی حمایت می کنیم، اظهار داشت: بارها کارگران شاهد حمایت دادگستری و دادستانی از قانون کارگری و حقوق جامعه کارگری شهرستان بوده اند.
جعفری چگنی گفت: با وجود گله مندی از رفتار برخی از کارگران همچنان همراه و همگام قشر زحمتکش کارگری هستیم و برای به نتیجه رسیدن پیگیری ها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
وی با اشاره به پرداخت 2 ماه از حقوق معوقه کارگران افزود: پرداخت حقوق 2 ماه دیگر توسط فرماندار و استاندار خوزستان در دست پیگیری است.
رئیس دادگستری شوش اظهار داشت: امید است دیگر شاهد تجمعات در داخل شهر، مقابل فرمانداری و در شرکت نباشیم.
وی گفت: کارگران به فکر اورهال و شروع تولید شکر در کارخانه باشند و چنانچه اعتراضاتی داشتند موضوع را از درون شرکت و به صورت صنفی دنبال کنند تا ما بتوانیم از خواسته های آنها دفاع کنیم.
جعفری چگنی افزود: امیدواریم کارگران در راستای شکوفایی شرکت گام بردارند واجازه ندهند برخی از دشمنان و رسانه های مغرض غربی از این فرصت ها سوء استفاده کنند.
مهمترین مطالبه کارگران هفت تپه پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در هفت تپه و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه بود که تاکنون 2 ماه از حقوق معوقه آنها پرداخت شده است.
کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.