به گزارش ایرنا صبح امروز سه شنبه کارگران گروه ملی بعد از تجمع در مقابل استانداری به سمت کانون وکلای دادگستری اهواز، فرمانداری و همچنین مرکز شهر(خیابان سلمان فارسی) راهپیمایی کردند.
تجمع کنندگان امروز که تعدادشان از روزهای قبل بیشتر هم شده بود خواستار پاسخگویی مسئولان و نیز فعالیت مجدد خطوط کارخانه هستند.
محمد دشت بزرگ یکی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خصوص مشکلات به وجود آمده در این شرکت، عنوان کرد: وضعیتی که امروز گروه ملی به آن دچار شده است ناشی از بی تدبیری هایی است که در گذشته و حال صورت گرفته و این مشکل تنها با ادغام گروه ملی و فولاد خوزستانی قابل حل است.
وی ادامه داد: بانک ملی مالک گروه ملی است اما توجهی به خواسته های ما ندارد و به همین دلیل برخی از خطوط گروه ملی از مدار تولید خارج شده اند.
این کارگر تصریح کرد: انتظاری که ما داریم تامین مواد اولیه مورد نیاز برای فعالیت خطوط تولید است تا از این طریق آینده شغلی خود را حفظ کنیم.
رضا ساعدی یکی دیگر از تجمع کنندگان امروز خواستار حمایت شهروندان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: این شرکت سرمایه مردم استان خوزستان محسوب می شود و همه باید برای حفظ آن تلاش کنند.
وی بیان داشت: در حالی که دیگر گروه های فولادی کشور به تولید و فروش محصولات خود مشغول هستند این گروه ملی صنعتی فولاد ایران است که خطوط خود را از مدار خارج کرده و نقشی در تولید ندارد.
او یادآور شد: خواسته ما کارگران تنها پرداخت حقوق نیست، ما می خواهیم کار کنیم تا برای خانواده خود امرار معاش کنیم.
کارگران معترض پس از طی مسیر استانداری به سمت فرمانداری اهواز، خیابان سلمان فارسی را در پیش گرفته و با سردادن شعار مسیر خود را از خیابان سی متری به سمت خیابان طالقانی و میدان شهدای این شهر تا نزدیکی استانداری خوزستان ادامه دادند.
علی سازی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته از بررسی مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران در کمیسیون اجتماعی مجلس و با حضور وزرای کار، اقتصاد، نمایندگان کارگران، مدیرعامل شرکت و نیز مدیرعامل بانک ملی ایران در روز سه شنبه (امروز) خبر داده بود.
بانک ملی هم اکنون به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران محسوب می شود و از آنجایی که این بانک بنگاه داری را وظیفه خود نمی داند تاکید بر واگذاری آن دارد.
بر اساس این گزارش ، گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
این واحد صنعتی در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.

9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.