مصطفی یوسفی قندعلی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هدف از این بازدید وگشت مشترک ،مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر منطقه عنوان است.شناسایی به موقع کانون های بیماری در محیط به مهار و کنترل بیماری کمک می کند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از تلفات و یا موارد مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است، ادامه داد: کاهش دما در فصل سرد سال عامل مستعد کننده انتشار این ویروس است و در این بازدید مشترک هیچگونه پرنده مشکوک یا تلف شده در این تالاب مشاهده نشد.
وی گفت: به کلیه شهروندان توصیه می شود با توجه به مشترک بودن بیماری و عامل ویروسی آن و گسترش در زمان کم و سرعت زیاد در صورت مشاهده تلفات پرندگان از تماس و مصرف آن و همچنین از خرید مرغ های زنده در سطح شهر خودداری نمایند.
آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد واگیردار و مشترک بین انسان و پرندگان است و این بیماری در ماکیان، بوقلمون و دیگر پرندگان عفونت‌زا است و می‌تواند به دیگر حیوانات و انسان منتقل شود.
حیات وحش و پرندگان مهاجر یک فاکتور خطر برای انتقال عامل بیماری از نقطه‌ای به نقطه دیگر هستند.
تالاب آب زالو در شمال شرقی استان خوزستان در شهرستان اندیکا و در فاصله 700 متری شهر قلعه خواجه واقع است که وسعت آن بین 10 تا 12 هکتار در نوسان است.
این تالاب زیستگاه مناسبی برای پرنده های مهاجر است.پرندگانی چون سلیم ها،چوب پا،کشیم ، انواع چنگر، ماهی خوار ، آبچلیک پا سرخ ، حواصیل خاکستری ، خروس کولی ، مرغ بوتیمار و پرندگان خشک زی همچون تیهو،سارگپه ،هدهد،چکاوک،دم جنبانک، زنبور خوار،بلبل خرما، کبوتر کوهی، قرقی ، دارکوب ، کلاغ در جنگل های پیرامونی این تالاب زیست می کنند.
زالو که شاخص ترین گونه جانوری تالاب می باشد و نامگذاری تالاب نیز بر همین اساس می باشد و نیز خرچنگ،ماهی،مار و لاک پشت تالابی از دیگر گونه های جانوری تالاب آب زالو می باشند.
شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو در شمال شرق اهواز قراردارد.
7159/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.