به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در این آیین گاز رسانی به بخش الوار گرمسیری اندیمشک را از طرح های بسیار مهم این استان برشمرد و گفت: این طرح در 2 مرحله اجرا می شود که مرحله نخست آن 31 روستا و مرحله دوم آن 24 روستا را شامل می شود.
عبدالله ابول پور کل اعتبار هزینه شده تا اسفند 96 برای شهرستان اندیمشک را 390 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امسال 550 میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی برای گازرسانی به 55 روستا اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: 65 درصد روستاهای منطقه گازدار بودند که با اجرای عملیات گاز رسانی به بخش الوار گرمسیری این میزان از مرز 90 درصد نیز می گذرد و با تحقق این طرح ها، این شهرستان از میانگین استان جلوتر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان افزود: 150 کیلومتر شبکه گاز رسانی در این طرح اجرا می شود که این حجم از کار نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی است.

** توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم ضروری است
نماینده اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شوری اسلامی نیز در این آیین گفت: توسعه زیرساخت ها از جمله گازرسانی در مناطق محروم به توسعه و رفع محرومیت کمک جدی می کند.
فریدون حسوند تحقق بسیاری از فرصت های شغلی و اقتصادی را نتیجه اجرای این طرح ها دانست و افزود: گاز رسانی در مناطق محروم موجب توسعه صنعت، تولید، کشاورزی و سایر بخش ها می شود.
وی با اشاره به تلاش مسئولان برای رفع محرومیت در مناطق الوار گرمسیری اندیمشک اظهار داشت: امروز توسعه الوار به عنوان یک ضرورت تعریف و گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است.
حسنوند افزود: طرح گازرسانی به روستاهای بخش الوار گرمسیری در 2 مرحله اجرا می شود و با بهره برداری کامل از آن، 55 روستا از خدمات این حوزه برخوردار می شوند.
وی گفت: اعتبار اختصاص یافته به این طرح در مرحله نخست 290 میلیارد ریال است و با تکمیل و بهره برداری از آن، بخش های مختلف بخش الوار گرمسیری از خدمات حوزه گاز برخوردار می شوند.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش الوار گرمسیری اندیمشک دارای ظرفیت گسترده طبیعی و فرهنگی است و رشادت های این مردم در هشت سال دفاع مقدس در تاریخ و تقویم انقلاب ثبت شده اند.
وی اظهار داشت: چهارم آذر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و راه شهدای مدافع حرم تنها تفکری است که می تواند زمینه عزت و سربلندی ما را در عرصه فرهنگی و اقتصادی فراهم کند و باید به این راه و منطق بیش از گذشته توجه شود.
معاون تجهیز و توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این آیین گفت: یکی از طرح های مهم شرکت ملی گاز، گازرسانی به بخش الوار گرمسیری است که بدون شک اگر تلاش های نماینده اندیمشک نبود این طرح به این زودی اجرایی نمی شد.
ولی الله دینی افزود: اجرای هر طرحی در کنار لوله های گاز سبب بهره مندی آن طرح از مزایای گاز شده و از طرح ها حمایت می شود.

** گام های مهمی برای توسعه الوار گرمسیری اندیمشک برداشته شده است
فرماندار شهرستان اندیمشک نیز با بیان اینکه گام های مهمی برای توسعه بخش الوار گرمسیری برداشته شده است، گفت: خدمات صورت گرفته در حوزه راه، برق، مخابرات، گاز و سایر ابعاد باعث رفع محرومیت و زدودن کاستی ها در بخش الوار شده است.
پیمان جهانگیری با قدردانی از تلاش جدی نماینده اندیمشک در رفع دغدغه های مردم افزود: نماینده اندیمشک برای تکمیل طرح های عمرانی و تحقق طرح های مختلف در سطح مناطق روستایی و محروم شهرستان تلاش شبانه روزی داشته است.
امام جمعه اندیمشک نیز با تاکید بر لزوم همگرایی برای اجرای طرح های عمرانی گفت: باید برای اجرای طرح ها و رشد و توسعه کشور دل ها را به هم نزدیک کنیم.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری با بیان اینکه مسئولان، معتمدین و بزرگان منطقه باید همدل باشند و از مسائل جانبی بپرهیزند، افزود: وقتی پای خدمت به نظام اسلامی و مردم باشد باید همه با هر نگاه، جناح و عقیده فقط برای مردم خدمت کنند.
وی تاکید کرد: مردم این منطقه لایق خدمات ارزنده هستند و طرح های خوبی از قبیل مدرسه سازی، گازرسانی و طرح هایی در سایر بخش ها اجرا شده است.
امام جمعه اندیمشک با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای کم رنگ کردن خدمات نظام گفت: خدمات ارائه شده به مردم باید صادقانه بیان شوند.
وی تصریح کرد: فشار روانی دشمن اکنون بیشتر شده است لذا با توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب باید شرایط حساس کشور بیشتر شناخته شود.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت: ایران اسلامی در 40 سال گذشته برخلاف نظام سلطه حرکت کرده است لذا دشمن بطور قطع برای این قدرت ما برنامه ریزی می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا عملیات اجرایی گازرسانی به 24 روستای بخش الوار شامل 87 کیلومتر شبکه گذاری و 650 انشعاب به ارزش 290 میلیارد ریال آغاز شد.
همچنین گازرسانی به 31 روستای دیگر با 68 کیلومتر شبکه گذاری با اعتبار 260 میلیارد ریال در مرحله تعیین پیمانکار است.
به گزارش ایرنا بخش الوار گرمسیری اندیمشک دارای 178 روستا و جمعیتی حدود 25 هزار نفر است.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.