کورش مودت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بخشی از این جاده از ساعت یک بامداد روز شنبه جاری به دلیل بارش شدید باران به زیر آب رفت که موجب مسدود شدن آن شد و در نهایت ساعت پنج صبح همان روز به صورت تک خط بازگشایی شد.
وی گفت: با توجه به استمرار بارندگی و حرکت آب از سمت کوهستان های مجاور و آبگرفتگی، به منظور حفظ جان و سلامت مسافران، این جاده دوباره از ساعت 14 روز شنبه با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران هندیجان مسدود اعلام شد.
فرماندار هندیجان افزود: این مسیر امروز برای تردد بازگشایی شد ولی خودروهای عبوری باید جانب احتیاط را به ویژه در خط رفت این محور از سمت هندیجان به دلیل آب شستگی و آسیب دیدن برخی ابنیه های فنی (پل های کوچک زیر جاده) رعایت کنند.
وی در خصوص آخرین میزان بارش باران اخیر در هندیجان گفت: این شهرستان از صبح جمعه تا شامگاه یکشنبه 174 میلیمتر بارندگی داشته که به عنوان رکورد میزان بارندگی در مدت اخیر در خوزستان ثبت شده است.

** تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سیل در بخش چم خلف عیسی
رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان هندیجان در خصوص هشدارهای آبگرفتگی و احتمال طغیان رودخانه در بخش چم خلف عیسی گفت: اعضای این ستاد از زمان آغاز بارندگی در آماده باش کامل بوده و خروجی آب سد آسک و سیل بندهای این شهرستان به صورت لحظه ای کنترل می شد.
مودت ادامه داد: شب گذشته خروجی آب از سد آسک در بخش چم خلف عیسی در نهایت به یک هزار و 736 متر مکعب در ثانیه رسید که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
فرماندار هندیجان افزود: به دلیل اینکه روستاهای شیری، طلاگه، دهملا، سویره پیش از سیل بند قرار دارند، بیشترین احتمال طغیان رودخانه در این روستاها وجود داشت که با استقرار ماشین آلات و ایجاد سدهای خاکی در دهملا و تقویت بندها در سویره مشکلی ایجاد نشد و آب هم اکنون سیر نزولی خود را دارد.
وی گفت: لازم است دستگاهای اجرایی پس از برآورد خسارت ها، آمار و اطلاعات آن را به ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام کنند.
جاده هندیجان - دیلم یکی از مسیرهای ورودی تردد از خوزستان به سمت استان بوشهر و برعکس است.
بخشدار چم خلف عیسی هندیجان شامگاه یکشنبه با اعلام آماده باش در این بخش از احتمال وقوع سیل در برخی از روستاهای این بخش را خبر داده بود.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.