به گزارش ایرنا آب روستاهای بخش مرکزی آبادان از جمله مناطق محروم این شهرستان بوده که اهالی آن برای رفع مشکل روستاهای محل سکونت خود از مسئولان شهری و نیز سه نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خواست کمک کردند.
بخشدار مرکزی آبادان روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات این بخش در روستای مدن که با حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی آبادان برگزار شد گفت:دولت درصدد رفع مشکلات مناطق روستایی بخصوص روستاهای مرزی است.
بتول سعیدی زاده افزود:کارهای عمرانی و خدماتی خوبی در سه سال گذشته در روستاهای بخش مرکزی آبادان انجام شده است اما همچنان باید برای رفع مشکلات این روستاها تلاش کرد.
وی نبود ایستگاه آتش‌نشانی در روستاهای بخش مرکزی را یادآور شد و گفت:با پیگیری انجام شده و موافقت مدیریت بحران استان خوزستان مقدمات اولیه برای جذب نیرو برای استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در بخش مرکزی آبادان در حال انجام است.
سعیدی زاده از حضور نیافتن برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرای در جلسه بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز یکی از رویکردهای اصلی دولت توجه ویژه به مناطق روستایی است لذا غیبت مدیران دستگاههای اجرایی به صورت کتبی به آنها تذکر داده می شود.
به گزارش ایرنا یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان داشت:عمده مشکلی که در یک سال گذشته مردم آبادان و بخصوص روستاها با آن مواجه بوده اند مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی است.
عامر کعبی افزود:سهمیه آبادان از طرح غدیر 85 هزار مترمکعب در روز بود که با توجه به نیاز 170هزار مترمکعبی مردم این شهرستان لذا اهالی منطقه تابستان سختی را پشت سر گذاشتند.
وی افزود:با افتتاح طرح غدیر 2 با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های انجام‌شده سهمیه آب آشامیدنی آبادان به 150 هزار مترمکعب در روز افزایش یافت که برای جبران کمبود آب عملیات ساخت سه آب‌شیرین‌کن در اروندکنار، بخش مرکزی و شهرآبادان آغاز شده تا در تابستان آینده مشکلی برای تامین آب اهالی نداشته باشیم.
کعبی گفت:در بخش کشاورزی نیز با پیگیری صورت گرفته در تابستان سه مرحله آب پشت سد به‌منظور آبیاری نخلستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان رهاسازی شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل پرداخت نشدن حقوق 11 ماهه کارکنان آبفار شهرستان آبادان اشاره کرد و بیان داشت:مشکل تامین حقوق کارکنان آبفار در کل کشور به صورت ساختاری وجود دارد که وزارت نیرو در حال یافتن راه حلی برای کمک به شرکت های آب و فاضلاب روستایی است.
25 روستای بخش مرکزی آبادان دارای 31 هزار و 86 نفر جمعیت هستند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.