به گزارش ایرنا کریم یاوری که به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه به شوش سفر کرده بود، در نشست با تعدادی از کارگران این شرکت در سالن اجتماعات فرمانداری شوش افزود: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه کمیسیون کارگری استان خوزستان به منظور پیگیری مشکلات بنگاه های اقتصادی با هماهنگی استاندار خوزستان برگزار و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.
وی ایجاد تشکل رسمی کارگری برای کارگران هفت تپه را ضروری دانست و اظهار داشت: کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعلق به کارگرانی است که در گذشته، حال و آینده در این شرکت فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: انتظار از کارگران این است که فعالیت خود را در شرکت از سر بگیرند و بریدن نی ها و اورهال کردن شرکت را مدنظر قرار دهند.
وی گفت: تمام مشکلات و مطالبات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس می شوند تا وزیر در جلسه هیات دولت برای تسهیل در امور مصوباتی را به تصویب برساند.
فرماندارشهرستان شوش نیز در این نشست عمده مشکلات کارگران را طرح طبقه بندی مشاغل کارگری، بیمه، پرداخت حقوق و اورهال شرکت اعلام کرد و گفت: انتظار داریم با پرداخت حقوق کارگران دلسوز و زحتمکش برای اورهال شرکت تلاش مضاعف داشته باشند.
عدنان غزی با بیان اینکه مصوبات این نشست را از طریق نماینده وزیر، استاندار خوزستان و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنم، افزود: 2 ماه حقوق تا پایان هفته پیش رو به حساب کارگران واریز می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز اظهار داشت: مشکلات کارگران در استان رصد و پیگیری شده اند و در این خصوص تذکراتی داده شده است.
سید نور محمد پور افزود: حقوق یکهزار و 500 نفر از کارگران شرکت هفت تپه با طرح طبقه بندی مشاغل منطبق نشده است لذا دستور لازم به کارشناس طرح داده شده تا اقدام لازم در خوصص یکسان سازی حقوق کارگران صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مقدمات ایجاد انجمن صنفی کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه انجام شده است، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور جدی پیگیر رفع مشکلات کارگران خوزستان است.
اعضای شورای تامین شهرستان شوش نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات جامعه کارگری و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه شدند.
تعدادی از کارگران و اعضای شورای اسلامی کار شرکت نیشکر هفت تپه در این نشست گزارشی از مشکلات و مطالبات خود ارائه کردند.
نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با فرماندار واعضای شورای تامین شوش در بین کارگران حاضر شدند و سخنرانی کردند.
هفدهمین روز اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه روز چهارشنبه مقابل فرمانداری شوش برگزار شد.
7280
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.