استاندار خوزستان در خصوص اعتراضات کارگری اخیر در سطح استان، بیان کرد: بحران‌های کارگری در نتیجه مواردی چون فرسودگی خط تولید، تجهیزات و یا نیروی مازاد ایجاد شده که باید با مدیریت صحیح این وضعیت اصلاح شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست خبری با رسانه‌های استان با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان، اظهار کرد: در سفر اخیر جهانگیری به خوزستان پروژه‌های خوبی به بهره برداری رسید؛ از جمله مهمترین آنها تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز، ورزشگاه فولاد خوزستان، آب غدیر، فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به میزان ۲۹۵ هزار هکتار بود.

استاندار خوزستان در پاسخ به سئوالی در خصوص مداخلات نمایندگان در کارهای اجرایی، گفت: رابطه نمایندگان با استاندار یک رابطه دو طرفه است و چه بسا موارد زیادی هم بوده که نمایندگان خواستار انجام آن بوده اند؛ اما من مخالف بودم و انجام نشده است در عین حال اینگونه نیست که نمایندگان بخواهند نظر خود را تحمیل کنند.

وی افزود: در موضوعات مختلفی که بحث و جدل صورت می‌گیرد ممکن است اختلاف ایجاد شود؛ اما در نهایت تحمیلی در کار نخواهد بود و به جمع بندی و نتیجه می رسیم و آنها هم به نظر استاندار به عنوان کسی که می خواهد با مدیران استانی کار کند احترام می‌گذارند و در بسیاری موارد هم نظر استانداری را می پذیرند، در عین حال نمایندگان مانند سایر شهروندان حق دارند که در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند.

شریعتی در مورد متهمین پرونده نیشکر هفت تپه اظهار داشت: در خصوص متهمین پرونده نیشکر هفت تپه بایست از دستگاه قضایی جویا شوید؛ ما هم البته رصد می‌کنیم تا مشکل خاصی پیش نیاید و امیدواریم حقوق این کارگران عزیز ظرف یکی دو روز آینده پرداخت شود.

استاندار در مورد آمار بیکاری در استان تصریح کرد: نرخ بیکاری فصلی برآوردی است نه اینکه آمار گرفته باشند. آمار بیکاری در دوره های زمانی 5 ساله گرفته می شود و بقیه فصلی و برآوردی است.

شریعتی ادامه داد: ما در سال گذشته ۶۵ هزار نفر بیمه شده جدید داشتیم که در بیمه تامین اجتماعی ثبت و اعلام شده است. اینکه سازمان برنامه این آمار را ارائه داده بایست دقت بیشتری در این کار صورت می‌گرفت و با معاونت اقتصادی هماهنگی می‌کردند؛ چرا که این معاونت حوزه اشتغال را رصد می‌کند و آمارهای دقیق و کاملی دارند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص مسئله مهاجرفرست بودن خوزستان گفت: استان خوزستان در حال حاضر یک استان مهاجرفرست است‌که باید این وضعیت اصلاح شود؛ اما مقداری از این شرایط در نتیجه فضایی است که از استان منعکس می‌شود که بعضا همه آن با حقیقت سازگاری ندارد و اگر به‌طور نسبی عمل شود با استان‌های دیگر فاصله چندانی ندارد؛ اما آنقدر این فضای منفی را در کشور رواج می‌دهیم و تولید و منتشر می‌کنیم که هر کسی ببیند رغبتش برای ماندن کم می‌شود، در عین حال از استان‌های مجاور ما برای کار به خوزستان می آیند و این‌ها را هم باید ببینیم.

استاندار خوزستان در مورد آخرین وضعیت موزه هنرهای معاصر توضیح داد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته ام که موضوع موزه هنرهای معاصر را دنبال کند، من هم حمایت می‌کنم البته یک بحث قضایی دارد که در حال پیگیری هستیم و  انشاالله هر چه سریع‌تر حکم قضایی صادر شود و ما هم آماده کمک و حمایت هستیم و اگر نیاز بود مساعدتی داشته باشیم انجام می‌دهیم تا اینکه این موزه به صاحبان اصلی آن برگردد.

شریعتی در مورد اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان عنوان کرد: این قانون ساری و جاری است و ما مشکل خاصی در این زمینه نداریم؛ در استانداری فقط معاون عمرانی شامل می شد که ایشان چند سری استعفا دادند من از ایشان خواهش کردم تا اربعین بمانند و از ۲۶ آبان هم که مسئولیتی ندارند.

استاندار خوزستان افزود: در برخی دیگر از موارد افراد اعاده به خدمت شدند این افراد شامل حال آنها نمی شود، البته براساس قانون افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد تا ۳۵ سال سابقه می توانند سر کار باشند و بیش از آن هم با نظر مافوق تا ۶۵ سال سن هم می توانند سرکار بمانند، با این وجود وزیر محترم کشور به تمام استانها ابلاغ داشتند که افراد دارای کارشناسی ارشد پس از ۳۵ سالگی بازنشسته شوند و تا سقف ۶۵ سالگی ادامه نداشته باشد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اینکه خوزستان یک کارگاه بزرگ شده است یک امر نسبی است و ظرفیت خوزستان بیش از اینهاست. همه بر شرایط تحریم و اوضاع اقتصادی آگاه هستیم و باید در کنار هم باشیم تا این شرایط را سپری نماییم، اما خوزستان توجه ویژه نیاز دارد که در حد بضاعت این کار صورت گرفته است.

استاندار خوزستان به برخی از پروژه های بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: پروژه بیدبلند با 3.2 میلیارد دلار در حال اجرا است، پتروشیمی مسجد سلیمان با ۸۵۰ میلیون یورو در حال ساخت است و فولاد شهید جهان آرا با رقم ۳۰۰ میلیون یورو در حال تکمیل است که این پروژه ها انشاالله سال آینده افتتاح خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار در حال ساخت است که این بخش اول فاز دوم است و بخش دوم هم با سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلار اجرا خواهد شد، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق غرب کارون انشاءالله آماده افتتاح است و بیمارستان های در دست احداث ازجمله بیمارستان‌های باغملک، بهبهان و دزفول، کارخانجات قندی که ستاد اجرایی در حال ساخت دارد، کاغذ سازی که در مراحل آخر اداری آن در حال طی شدن است و شروع خواهد شد و کارهای اقتصادی بزرگی در حال انجام است؛ همچنین کنسانتره اندیمشک که توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، تصفیه خانه های فاضلاب در پنج شهر آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر، پروژه  آب شمال شرق در حال ساخت هستند، پروژه بندر خشک اندیمشک کارهایی که در شهرهای دیگر در حال اجرا است کارهای بزرگی است که واقعاً نمی شود از نظر دور داشت در شهرستان های مختلف که انشاالله آنها را به سرانجام برسانیم.

استاندار خوزستان در خصوص اعتراضات کارگری اخیر در سطح استان بیان کرد: بحران های کارگری در نتیجه مواردی چون فرسودگی خط تولید و تجهیزات و یا نیروی مازاد ایجاد شده که باید با مدیریت صحیح این وضعیت اصلاح شود.

وی افزود: در سال گذشته کمک هایی برای بهبود وضعیت گروه ملی و نورد لوله انجام شد، از جمله در اختیار قرار دادن مواد اولیه که انجام گرفت، همچنین موافقت وزارت صنعت را برای فروش محصولات گروه ملی در خارج از بورس گرفتیم.

شریعتی با دعوت از کارگران به خویشتن داری عنوان کرد: صنعت هفت تپه هم مشکلات مشابه داشت که تعمیراتی انجام شد، در این راستا امسال اورهال (بازسازی) کارخانه هفت تپه صورت گرفت که بنا به اظهار مدیر این شرکت این سطح از نوسازی در ۳۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، در عین حال مسائلی در خصوص این کارخانه وجود دارد که در حال حل شدن است.

استاندار خوزستان در مورد وضعیت بودجه عمرانی استان تصریح کرد: اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ افزایش ۹۸ درصدی داشت و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تا ۱۵ درصد در بودجه دولت و ۱۸ درصد در بودجه مجلس افزایش داشتیم در صورتی که همه استان ها کاهش داشتند.

شریعتی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده تعرض یک شرور سابقه دار به کودکان در شوشتر توضیح داد: در خصوص حادثه اخیر در شوشتر اقدامات انتظامی و قضایی در موقع مناسب صورت گرفت؛ اما انعکاس خبری نشده بود و فردی که این اقدام زشت را مرتکب شده مجرم سابقه داری بوده که تحویل مقامات قضایی شده است.

وی در مورد موضوع حادثه تروریسی اهواز اظهار کرد: پس از حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اقدامات زیادی صورت گرفت و دنباله‌های این گروه ها همه شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که البته بسیاری از این موارد منعکس نشده است.

استاندار خوزستان در ورد پروژه متروی اهواز بیان کرد: در خصوص مترو، دولت سهم خود را تا الان پرداخت کرده است؛ اما شهرداری سهم خود را نداده است که از این جهت اخیرا شهرداری با پیمانکار به توافق رسیده که بخشی از املاکش را در اختیار پیمانکار قرار دهد تا شرکت پیمانکار بتواند کار کند و انشاالله اقدامات لازم در این رابطه انجام شود.

استاندار در پاسخ به سئوالی در مورد قیمت قیر گفت: در خصوص قیمت قیر تصمیم کشوری بوده است که افزایش یافته، اما ۲ هزار تن یا چند هزار تن که دنبال آن هستیم مدیران پخش و پالایش و وزارت نفت گفتند به استان خواهد آمد و آن را حل خواهند کرد.

شریعتی در مورد سئوالی در خصوص کمبود پادزهر عقرب زدگی در خوزستان اظهار داشت: در خصوص مشکل عقرب زدگی در استان، پادزهر به میزان کافی موجود است و مشکل خاصی هم نباید داشته باشیم و بهداشت به  میزان لازم در مراکز مختلف در استان توزیع میکند.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با نقش گونه کنوکارپوس در ایجاد بحران تنفسی در فصل پاییز توضیح داد: در خصوص باران های پاییزی و مشکلات تنفسی ناشی از آن تا پیش از سال ۹۵ هر سال حدود ۲۰ هزار نفر مراجعه به بیمارستان ها داشتیم، اما با اصراری که داشتیم و از لحاظ علمی هم ثابت شد و مقاله آن چاپ شد مشخص شد که گونه کنوکارپوس در کنار سایر موارد عامل بروز این مشکل است و با هرس گسترده‌ای که سال گذشته انجام دادیم کمترین مراجعه را داشتیم البته امسال به علت خشکسالی میزان هرس ما کمتر شد و دیرتر شروع شد، در این راستا در شورای سلامت به شهرداری ابلاغ گردید که هر سال کار هرس درختان را به عنوان وظایف ذاتی اش در مقطع پاییز انجام دهد.

استاندار در مورد مخزن های نفتی در استان تصریح کرد: از 28 مخزن نفتی ۱۳ مخزن آن در خوزستان است؛ یکی از مخزن ها پیمانکارش مشخص شده است و رامشیر به زودی روشن خواهد شد، یکی از مخزن ها هم ترک تشریفات شد و پنج یا شش مخزن دیگر هم در فراخوان مناقصه است و با جدیت موضوع این ۱۳ مخزن در حال دنبال است؛ چرا که از محل این طرح ها ۱۳۰ میلیون دلار به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی به استان تخصیص خواهد یافت.

WhatsApp Image 2018-11-20 at 9.22.05 PM(3)

WhatsApp Image 2018-11-20 at 9.22.05 PM(1)

WhatsApp Image 2018-11-20 at 9.22.05 PM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.