به گزارش ایرنا غلام‌رضا شریعتی سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری خوزستان با بیان این که با تکیه بر مجوزهایی که دولت برای گروه ملی صنعتی فولاد ایران صادر کرده، مشکلات این واحد کارگری به تدریج حل می شود، گفت: با توجه به شرایطی که برای گروه ملی ایجاد شده چرخ این واحد صنعتی در حال راه افتادن است.
وی با اشاره به بحران های کارگری در استان اظهار داشت : کارخانجات استان بیش از 50 سال سابقه دارند برای همین خطوط تولیدشان قدیمی است که لزوم اصلاح تدریجی آنها بسیار احساس می شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: پیش از این کارخانه نورد لوله اهواز مشکلاتی داشت که با یک کار مدیریتی و تامین مواد اولیه مشکل حل شد در گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز این کار صورت گرفته است.
وی افزود: سال گذشته برای گروه ملی تامین مواد اولیه انجام شد و از بانک نیز یک هزار میلیارد ریال ضمانت نامه گرفته شد، و از وزرات صنعت و معدن تجارت مجوز دریافت شد تا خارج از بورس مواد اولیه به آن تعلق بگیرد اما از آن جایی که زیان انباشته آن زیاد و خط تولید قدیمی است قیمت تمام شده محصولاتش بالاتر محاسبه شد و اگر بنا باشد در بورس فروخته شود با زیان رو به رو می شود.
شریعتی افزود: 2 روز پیش توانستیم وزارت صنعت،معدن و تجارت را قانع کنیم تا با توجه به شرایط خاص گروه ملی، خارج از بورس تولیدش را به فروش برساند.
وی افزود: دولت اجازه هایی را برای گروه ملی صادر کرده که برای هیچ واحد صنعتی دیگری در کشور صادر نکرده است.
استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر گروه ملی می‌تواند محصولش را در بازار آزاد به فروش برساند و به تدریج مشکلات خود را حل کند.

***مشکل کشت و صنعت نیشکر حل می شود
وی با اشاره به مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: این کارخانه خط تولیدی قدیمی و نیروی مازاد دارد اما تمهیداتی برای برون رفت این شرکت از مشکلات در نظر گرفته شده است و مشکلات آن در حال حل شدن است.
شریعتی بیان کرد: به گفته مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، اورهال در این کارخانه به شکلی است که در 35 سال گذشته تاکنون انجام نشده و با این اورهال کارخانه به یک کارخانه جدید تبدیل شده است.
وی با اشاره به متهمان پروند اعتراضات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: این موضوع باید از سوی دستگاه قضایی بررسی شود البته ما نیز این موضوع را رصد و دنبال میکنیم تا مشکل خاصی پیش نیاید و امیدواریم حقوق این کارگران ظرف یک تا 2 روز آینده پرداخت شود.

***رابطه 2 طرفه نمایندگان و استاندار
استاندار خوزستان با اشاره به رابطه نمایندگان استان با استانداری خوزستان بیان کرد: یک رابطه ای دو طرفه در این حوزه وجود دارد و موارد بسیاری وجود دارد که نمایندگان مخالف با نظرات ما هستند اما این گونه نیست که نظرات خود را تحمیل کنند بلکه مباحث پس از بحث و بررسی به جمع بندی و نتیجه می رسد.
وی تاکید کرد: اینکه همه چیز را برای خودمان بخواهیم صحیح نیست و باید حق اظهار نظر را به همه داد.
شریعتی در باره نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری فصلی برآوردی محاسبه می شود و آمار موثق مربوط به این نرخ هر پنج سال یک بار اعلام می‌شود.
وی با بیان این که پارسال 65 هزار نفر در استان بیمه شدند توضیح داد: در حوزه نرخ بیکاری سازمان برنامه و بودجه نباید آمار به صورت خام ارایه کند.
استاندار خوزستان بر اهمیت نقد عملکرد تاکید کرد و گفت : باید خودمان را نقد کنیم و نقد ها را نیز بپذیریم تا اصلاح صورت گیرد، من نه تنها انتقادات بلکه به تهمت‌ها هم واکنشی نشان نمی‌دهم و معتقدم رسانه باید آزاد باشد و احساس نگرانی نداشته باشد.

***دستاورد سفر 2 روزه جهانگیری به خوزستان
وی با اشاره به دستاوردهای و نتایج سفر هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، به استان خوزستان گفت: در این سفر تصفیه خانه شرق اهواز و خط دوم آبرسانی غدیر رسما به بهره برداری رسید همچنین فاز دوم پروژه آبرسانی غدیر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
شریعتی ادامه داد: فاز اول طرح 550 هزار هکتاری تکمیل شد، این فاز 295 هزار هکتار است که عمده آن نیز زیر کشت است و فاز دوم هم در حال پیگیری است که امیدواریم 550 هزار هکتار به سرانجام برسد.
وی با اشاره به برگزاری نشست طرح توسعه پایدار استان در تهران توضیح داد: این نشست به زودی برگزار می شود و در آن مصوبات استان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
استاندار خوزستان درباره خبر کودک آزاری در شوشتر گفت: پیش از رسانه ای شدن این خبر کارهای قضایی و انتظامی این موضوع در حال پیگیری بود و به طور کلی فرد متجاوز فردی شناخته شده بود که مشکلات روانی داشت و بارها به مراکز روان درمانی مراجعه ‌کرده بود.
وی ادامه داد: موضوع حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز نیز همچنان در دست بررسی است و تاکنون ادامه گروه های تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.

***تصویر منفی از خوزستان به کشور منعکس می‌شود
شریعتی ادامه داد: این موضوع که استان خوزستان مهاجر فرست است صحت دارد اما فضایی که از استان به کشور انعکاس داده می شود فضای منفی است که همه آن با حقیقت سازگاری ندارد.
وی افزود: در کشور فضای منفی در خصوص خوزستان به گونه ای بازتولید و منتشر می شود که هر کسی آن را ببیند رغبتش به خوزستان کم می شود این در حالی است که هم اکنون نیز از استان های مجاور افراد بسیاری برای کار به خوزستان می آیند.
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: این موزه در حال طی کردن روند و مراحل قضایی خود است و در این خصوص توصیه ها و صحبت هایی نیز داشته ام، امیدوارم حکم آن صادر شود چراکه در هر صورت ما آماده کمک و حمایت هستیم تا این موزه به اهلش باز گردد.
وی در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت :قانون منع به کار گیری بازنشستگان در استانداری خوزستان تنها شامل حال فرامند هاشمی زاده، معاون عمرانی استانداری می شود که وی چندین بار تاکنون استعفا داده است و از 26 آبان سال جاری دیگر مسئولیتی در استانداری ندارد و از استانداری خوزستان رفته است.
شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا خوزستان به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است بیان کرد: این موضوع امری نسبی است و نمی توان با قاطعیت این را گفت، اما در مجموع خوزستان ظرفیت بسیار بالایی دارد و تلاش می شود در حد بضاعت نیز به آن توجه شود.
وی با اشاره به پروژه های اقتصادی که در استان در حال شکل گیری است بیان کرد: پالایشگاه بید بلند 2 با اعتباری بالغ بر 3.2 میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با اعتبار 850 میلیون یورو و فولاد شهید جهان آرا با اعتبار 300 میلیون یورو سال آینده به بهره برداری می رسند.
استاندار خوزستان افزود: بخش اول فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان با اعتبار 1.2 میلیارد دلار و بخش دوم این فاز با اعتبار 1.7 میلیارد دلار در دست انجام است، همچنین خط نیروگاه 500 مگاواتی غرب کارون نیز در حال اجرا است و این نیروگاه آماده بهره برداری است.
وی بیان کرد: بیمارستان های باغملک، بهبهان و دزفول و کارخانجات قند و کاغذ سازی و تصفیه خانه های گنج شهرستان نیز در استان در حال ساخت هستند.
شریعتی ادامه داد: پروژه بندر خشک اندیمشک، پروژه های آب و اقدامات دیگری در شهرهای مختلف استان در دست انجام است که نمی شود این کارها را از نظر دور داشت.
وی گفت: بودجه استان در سال 97 نسبت به پارسال در بودجه دولت 15 درصد و در بودجه مجلس 18 درصد رشد داشته است.
استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که علت بی ثباتی مدیریت میراث فرهنگی استان چیست گفت: پاسخ این سوالات را باید از رییس سازمان میراث فرهنگی کشور پرسید اما ما بر حضور مدیر بومی تاکید داشتیم.
وی عامل مشکلات تنفسی در خوزستان را درختان کنوکارپوس اعلام کرد و گفت: پس از اینکه عامل اصلی که درختان کنوکارپوس بودند شناسایی شدند هرس آنها در دستور کار قرار گرفت البته نمی توان همه این درختان را از بین برد اما با اقداماتی مانند هرس آن ها را کنترل می کنیم.
شریعتی تصریح کرد: به خاطر خشکسالی هرس این درختان امسال کمتر انجام شد برای همین مراجعه کنندگان به بیمارستان ها در مقایسه با سال گذشته رشد داشته اند ولی به طور کلی در سال های اخیر در مقایسه با سال های 92 و 93 تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی با بیان این که اربعین امسال با امنیت کامل برگزار شد توضیح داد: شاید دشمنان بخواهند حوادث تروریستی دیگری در استان رقم بزنند اما نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی با جدیت و تیزهوشی جلوی آنها را خواهند گرفت.
استاندر خوزستان در پایان در خصوص این موضوع که مقام معظم رهبری در نشستی غیررسمی از وی تقدیر کرده است گفت: در آن نشست حضور نداشتم و هیچگاه نیز ادعا نکرده ام که مقام معظم رهبری بنده را مورد تشویق قرار داده است، هر چند که این موضوع اگر اتفاق بیفتد برای من مایه افتخار است.
وی افزود: رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد و رفتار اجرایی یا غیر اجرایی هر شخصی سربلندی برای ما محسوب می‌شود و بار مسئولیت شخص را سنگین‌تر می‌کند.
شریعتی ادامه داد: مقام معظم رهبری مغز متفکر نظام اسلامی ست و ملل اسلامی به ایشان دلبسته اند لذا اگر فرمایشاتی داشته باشد بار را سخت و سنگین می‌کند و انسان باید در مقابل این مسئولیت بترسد.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.