سرهنگ عبدالرضا حاجتی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: برگزاری شب شعر، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج ، برپایی ایستگاه صلواتی در بسیج نواحی، همایش و سخنرانی ائمه جمعه ، اردوهای یک روزه و هفت روزه، جلسات روشنگری، پیاده روی خانوادگی در مناطق مختلف خوزستان ، حضور بسیجیان در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ، غبار روبی از مزار شهدا ، دیدار با علما از جمله نماینده ولی فقیه در استان ، یادواره شهدا در مساجد و مدارس شهرستان ها و همچنین کارگاه سبک زندگی از برنامه های هفته بسیج در خوزستان است.
وی از اقدامات بهداشتی بسیج توسط پزشکان، پرستاران و فوق تخصص ها در استان گفت و بیان کرد: در هفت ماه گذشته پنج هزار و 645 نفر در مساجد و بیش از سه هزار و 500 دانش آموز در مدارس به رایگان توسط کادر درمانی ویزیت شدند.
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان درباره اقدامات بسیج با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی افزود: احداث و تعمیر 182 منزل مسکونی، احداث چند پل، احداث سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم از جمله اقدامات بسیج در این زمینه است؛همچنین در بخش بیابان زدایی و مهار گرد وغبار اقدامات اساسی همچون کاشت نهال در سال های اخیر انجام شده است.
وی گفت: همچنین بالغ بر 14هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار نفر وام اعطا شده که ازاین تعداد یک هزار و 700میلیارد ریال آن وام قرض الحسنه بوده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان افزود:در تفاهم‌ نامه ای با نوسازی مدارس ۱۲ مدرسه احداث و چهار مدرسه در خوزستان تعمیر و زیباسازی شد؛ همچنین اعطای 30 جهیزیه در روستاهای محروم و توزیع 2هزارو 500 سبد معیشتی از جمله اقدامات بسیج در استان است.
سرهنگ حاجتی امنیت مردم و محلات را از اقدامات مهم بسیج بیان کرد و گفت: از روز پنجشنبه گشت های رضویون در سطح شهر و محلات آغاز می شود که در این گشت ها نیروهای بسیج در کنار نیروی انتظامی اقدام به حفظ امنیت محلات می پردازند.
وی ادامه داد: بسیج مظهر اقتدار، ایستادگی و وحدت است و 40 سال است که مقابل استکبار و ابرقدرت های جهان ایستادگی کرده است.
هفته بسیج از 29 آبان تا پنج آذر (سالروز تشکیل بسیج مستضعفان) برگزار می شود.
7165 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.