به گزارش ایرنا براساس بخشنامه سراسری شرکت ملی پخش فرآورده ای نفتی در اسفند سال96 ، توزیع نفت سفید در مناطق فاقد گاز طبیعی تنها از طریق ثبت نام خانوارها در سامانه تجارت آسان و استعلام کد ملی سرپرست خانوار امکانپذیر است.
شهرستان اندیکا به دلیل موقعیت کوهستانی و ارتفاعات برفگیر در فصل زمستان از آب وهوای به نسبت سردی برخوردار است.
از طرفی با وجود فاصله کم اندیکا با شهرستان مسجدسلیمان( پایتخت نفتی خاورمیانه) اما تاکنون پروژه گاز رسانی به این شهرستان به بهره داری نرسیده و عمده سوخت شهروندان در فصل زمستان از طریق نفت سفید جبران می شود.
یکی از ساکنان روستای امام زاده عبداله در 60کیلومتری مرکز شهرستان اندیکا (شهر قلعه خواجه) در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت:این منطقه علاوه بر فاصله طولانی با مرکز شهرستان، برفگیر و کوهستانی نیز هست و دسترسی روستاییان برای ثبت نام در مرکز شهرستان مشکل است.
رضا عبدالهی افزود:مسئولان باید در ابتدای فصل سرما راه حلی برای این معضل بیندیشند چرا که تامین دیر موقع سوخت عشایر مشکلاتی را به همراه دارد.
یکی از ساکنان روستای بابا احمد از توابع بخش مرکزی اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت:مسئولان باید پیش از اجرای هر طرحی زیر ساخت های لازم آن را فراهم کنند اما در شرایطی که بیشتر روستاهای این شهرستان دسترسی به کافی نت ندارند اجرای طرح ثبت نام سامانه ای برای دریافت سهمیه سوخت برای روستاییان دور دست مشکل است.
حسین قربانی افزود:پیگیری زیادی از طریق بخشداری مرکزی و فرمانداری شهرستان انجام دادیم اما متاسفانه در این زمینه تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم.
بخشدار مرکزی اندیکا نیز در این زمینه با تایید مشکلات اهالی این روستاها گفت: تاکنون چند نشست برای حل این مشکل برگزار شده و فرماندار شهرستان نیز به شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه مسجدسلیمان تذکرات لازم را داده است اما متاسفانه شرکت پخش فرآورده های نفتی اصرار بر اجرای طرح ثبت نام سامانه ای و سهمیه بندی سوخت دارد.
باقر اسماعیل زاده افزود:علاوه بر بخش مرکزی دیگر مناطق این شهرستان نیز درگیر چنین مشکلی هستند واگر شرکت پخش فرآورده های نفتی برای حل این مشکل و تسهیل در روند توزیع نفت چاره ای نیندیشد شهروندان اندیکا به ویژه روستاییان با مشکل جدی روستاییان روبه رو می شوند.
وی ادامه داد:انتظار می رود شرکت پخش فرآورده های نفتی روند توزیع نفت سفید را همچون سال های گذشته انجام دهد چرا که زیر ساخت های فعلی شهرستان مهیای اجرای این طرح نیست.
در شهرستان اندیکا بیش از 365روستا وجود دارد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.
7159 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.