به گزارش ایرنا این طرح آبرسانی به طول 2.7 کیلومتر قرار بود از محل مواکب مردمی تا پایانه مسافری چذابه همزمان با شروع حرکت کاروان های اربعین حسینی اجرایی و به پایان برسد ولی با وجود یک ماه از گذشت این وعده، این طرح اجرا نشده است.
اجرا نشدن این طرح سبب شد تا آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه از طریق تانکر تامین شود که این خود هزینه زیادی در بر داشت.
مدیر پایانه مسافری چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود گذشت یک ماه از زمانی که قرار بود این طرح به بهره برداری برسد هیچ نشانه ای از شروع این طرح به چشم می خورد.
احسان نونژاد گفت:اجرایی نشدن این طرح مهم و زیربنایی که مورد تاکید استاندار خوزستان بود و در صورت جلسه ستاد اربعین در 22مهر مکتوب شده سبب شد که آب مورد نیاز زائران در پایانه با تانکر تامین شود و از دغدغه های ما در زمان تردد زائران اربعین حسینی همین مساله بود.
وی ادامه داد: این طرح ممکن است چند ماه مانده به اربعین سال آینده اجرایی شود.
وی افزود:تکمیل شبکه آبرسانی به پایانه مسافری چذابه ضروری است و با اجرای آن می توان شبکه آب را با هزینه کمی به پایانه تجاری چذابه که محل تردد روزانه صدها کامیون وتریلر حامل بار صادراتی است متصل کرد.
هم اکنون آب مورد نیاز 2 پایانه مسافری و تجاری چذابه با تانکر تامین می شود.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز دلیل اجرایی نشدن این طرح را کمبود لوله مورد نیاز بیان کرد و گفت: قرار بود لوله از شیراز به منطقه چذابه انتقال یابد ولی این کار عملیاتی نشد.
صابر علیدادی افزود: این طرح همچنان در دستور کار قرار دارد و به محض تامین لوله ، کار اجرایی آن شروع می شود.
طرح آبرسانی به چذابه از محل طرح غدیر تا محل مواکب اربعین ، سال 1396 با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید ولی ادامه این طرح تا محل پایانه مسافری چذابه که 2.7 کیلومتر فاصله دارد به سرانجام نرسید.
طرح آبرسانی غدیر که شهرهای اهواز ، دشت آزادگان و شهرهای آبادان ، خرمشهر و شادگان را زیرپوشش دارد از پایین دست رودخانه کرخه تامین می شود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.