به گزارش ایرنا، محوطه مقابل استانداری خوزستان برای هشتمین روز طی دو هفته اخیر صحنه حضور جمعی از کارگران گروه ملی فولاد ایران با هدف تحقق مطالبات خود در زمینه تولید مجدد و پرداخت حقوق معوقه شان بود.
یکی ازکارکنان حاضر در این جمع حدود 70 نفری، با اشاره به اینکه تا کنون هیچ کدام از مسئولان مربوطه در استان خوزستان حاضر به دیدار با نمایندگان کارگران نشده اند، عنوان کرد: تامین مواد اولیه و آغاز تولید با تمام ظرفیت در گروه ملی مهم ترین خواسته کارگران است.
وی ادامه داد: روند موجود به هیچ وجه قابل قبول نیست و این تجمعات با هدف جلوگیری از تعطیلی کامل گروه ملی صورت می گیرد.
او تصریح کرد: بخش دیگری از خواسته های این جمع ، پرداخت سه ماه حقوق معوقه ماست به این دلیل که تاخیر به وجود آمده باعث مشکلات جدی در زندگی شخصی کارگران شده است.
یکی دیگر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به اینکه بی توجهی مسئولان بسیار آزاردهنده شده ، گفت: این وضعیت در شان شرکتی که روزی سرآمد گروه های فولادی در کشور بوده نیست.
وی افزود: در حال حاضر بخشی از تولیدات گروه ملی انبار شده اند و برای عرضه آن به بازار اقدامی صورت نگرفته است و همین امر زمینه ایجاد شایعاتی مبنی بر تلاش دست های پشت پرده برای تعطیلی کامل کارخانه شده است.
این کارگر قراردادی یادآور شد: تعداد چهار هزار نیروی این کارخانه دچار چالش جدی شده اند و سرنوشت روشنی از آینده شغلی خود ندارند.
یکی دیگر از کارکنان گروه ملی حاضر در مقابل استانداری خوزستان در این باره می گوید: از سال 95 تا کنون سنوات نیروهای بازنشسته پرداخت نشده است و این موضوع از دیگر مشکلاتی است که پیش روی گروه ملی قرار دارد.
هشتمین روز تجمع کارگران گروه ملی در حالی ظهر امروز به پایان رسید که جمعیت آنها نسبت به روزهای گذشته کمتر شده بود.

*گروه ملی قطعا به تولید ادامه می دهد
بر اساس این گزارش، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران هفته گذشته در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با تاکید بر اینکه طی 6 ماه گذشته 40 هزار تن مواد اولیه برای فعالیت 2 خط این کارخانه اختصاص داده شد، گفت: بعد از تعمیرات اساسی که انجام می شود 40 هزار تن شمش اسلب دیگر از فولاد خوزستان برای تولید تامین می شود.
کسری غفوری افزود: به همه همکاران قول داده می شود که تمام خطوط مجددا راه اندازی می شود و هیچگونه تعطیلی صورت نخواهد گرفت و به مرور زمان ظرفیت تولید نیز افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه تعداد پنج خط تولیدی در گروه ملی وجود دارد، گفت: از این تعداد 2 خط فعالیت تولید دارند که یکی از آنها بیش از دو سال و دیگری پنج سال تعطیل بوده است و به زودی خط سوم به منظور تولید تیرآهن و یا کناف فولادی وارد مدار می شود تا گروه ملی جان دوباره ای بگیرد.
بر اساس این گزارش ، گروه ملی فولاد خوزستان در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه «امیرمنصور آریا» واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
بلاتکلیفی این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
این شرکت حدود چهار هزار نفر کارگر داشته و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.
گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

/6002/9931
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.