محمدحسن متولی زاده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا دراهواز ادامه داد: در صنعت برق در برخی حوزه ها همچون تهیه مواد اولیه مقداری به کشورهای دیگر وابستگی داریم اما با همکاری مردم در مصرف برق قطعا از این تحریم ها گذر خواهیم کرد زیرا در بسیاری حوزه های دیگر صنعت برق به خودکفایی رسیده ایم.
وی با اشاره به اهمیت صنعت برق خوزستان برای کشور یادآور شد: در سفر 2 روزه معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو ضمن بازدید از تاسیسات صنعت برق این استان، اقدامات انجام شده در راستای مقاوم سازی تجهیزات برق در مواجهه با شرایط جوی نامساعد همچون ریزگردها بررسی می شود.
متولی زاده اقدامات انجام شده برای پایداری شبکه برق خوزستان را مثبت ارزیابی کردو افزود: همچنین قرار است 12 پست GIS در خوزستان نصب شود که این پست های برق در برابر آلایندگی های محیط مقاوم هستند.
وی درخصوص تمهیدات لازم برای تامین برق تابستان آینده درخوزستان اظهار داشت: در تابستان سال جاری باوجود کاهش تولید نیروگاه های برقابی اما تلاش شد که فشار کمتری به خوزستان وارد شود.
مدیرعامل شرکت توانیر ضمن قدردانی از همراهی مسئولان استان و مردم در شرایط خاص ، ادامه داد: مهم ترین راه برای جلوگیری از خاموشی های تابستان آینده نیز در گام نخست مدیریت مصرف توسط مردم است ضمن انکه تدابیر لازم همچون احداث نیروگاه، شبکه های انتقال و توزیع نیز در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیران نیرو ، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر دوشنبه به منظور بهره برداری از چند طرح عمرانی از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد.
افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق شهرستان اهواز و بازدید از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و کانون های داخلی ریزگرد این استان از برنامه های سفر 2 روزه معاون اول رئیس جمهوری به استان خوزستان می باشند.
شرکت در نشست برنامه راهبردی استان خوزستان بخش پایانی سفر 2 روزه معاون اول رییس جمهوری در خوزستان است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.