به گزارش ایرنا این اقدام به همت مرکز مدیریت پیوند، درمان بیماری ها و همکاری مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با هدف بهبود کیفیت زندگی بیماران خاص و ارائه مراقبتهای جامع و چند وجهی به آنان از قبیل ارائه دارو، معاینات بالینی، توانبخشی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی انجام شد.
آیین افتتاح این شبکه با حضور مدیران ارشد ستادی در وزارت متبوع، دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی مشهد، شیراز، خراسان جنوبی، سبزوار، سیرجان، بم، شاهرود، تهران، البرز، گلستان، اهواز، شهید بهشتی، بابل، دزفول و مازندران برگزار شد.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درحاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در عرصه خدمات رسانی به بیماران خاص گام های خوبی برداشته است.
دکتر خجسته حسین نژاد افزود: در حال حاضر این دانشگاه به 6 هزار بیمار خاص خدمت رسانی می کند و آمار بیماران همودیالیزی 2 هزار و 95 نفر در کل خوزستان است که 72 نفر به صورت صفاقی دیالیز می شوند ، در سال گذشته نیز 89 دستگاه دیالیز به مجموعه اضافه شد.
وی افزود: حدود یک هزار و 150 نفر بیماران تالاسمی و سیکل سل (کم خونی داسی شکل) در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و 2 هزار و 250 نفر در خوزستان خدمات می گیرند.
حسین نژاد ادامه داد: 589 نفر بیمار مبتلا به هموفیلی در استان وجود دارد که از این تعداد 432 نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از سال 1395 تا کنون که عمل پیوند مغز استخوان در جنوب غرب کشور در دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شد 116 پیوند مغز استخوان انجام شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و 853 بیمار ام اس در خوزستان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که دارو دریافت می کنند و در سامانه ما ثبت شده اند.
حسین نژاد اضافه کرد: 47 بیمار پروانه ای در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در درمانگاه پوست و جراحی ترمیمی خدمات می گیرند.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در بیمارستان گلستان و بقایی 2 اهواز مرکز دندانپزشکی به بیماران خاص خدمات می دهند و سنجش تراکم استخوان برای بیماران نیز در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود.
حسین نژاد گفت: در بیمارستان گلستان اهواز بخش های بستری و توانبخشی برای بیماران ام اس فعال است که شامل گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، ، کلینیک زنان و روانپزشکی، گوارش و دندانپزشکی و خدمات تخصصی ارتوپدی و قلب و امکان انجام آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی است و همچنین داروخانه ها توسط 2 داروخانه امام صادق و هلال احمر به بیماران ما خدمات می دهند.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: خدمات ارائه شده در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران دیالیزی شامل درمانگاههای نفرولوژی و فوق تخصصی جراحی عروق، بخش های جراحی عروق، نفرولوژی، پیوند کلیه و آی سی یو پیوند کلیه و پاتولوژی است.
وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در بیمارستان بقایی 2 اهواز که تنها مرکز فوق تخصصی جنوب غرب کشور است شامل تمام خدمات بستری و سرپایی به بیماران تالاسمی وهموفیلی است و ویزیت، تزریق خون و فرآورده های خون، بستری، پاتولوژی و خدمات فوق تخصصی آزمایشگاههای ژنتیک و فیزیوتوراپی و دندانپزشکی و بانک خون و کلینیک روانپزشکی و تغذیه و خدمات پاراکلینیکی ارائه می شود.
حسین نژاد بیان کرد: راه اندازی شبکه مراکز جامع بیماران خاص در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، در راستای اطلاع رسانی به مردم برای ارائه خدمات متمرکز به بیماران صورت گرفته است.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز قابل تقدیر است و امیدوارم باعث افزایش رضایتمندی مبتلایان و خانواده های آنها شود.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.