به گزارش ایرنا سید مصطفی عظیمی فر عصر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر دزفول افزود: این برنامه ها در مسیر توسعه مطلوب تدوین شده اندو امیدواریم با همگرایی مردم و مسئولان اجرایی شوند.
وی اظهار داشت: بررسی و شناخت کمبودها و نارسایی ها در تمام حوزه ها از جمله اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و درمانی به غیر از مسائل سیاسی از وظایف شوراست.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ورود شوراها به مسائل سیاسی را آفت دانست و گفت: پرداختن به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته اند.
وی افزود: قصد داریم در جلسات شورای شهر از مدیران دستگاه ها و سازمان های مختلف دعوت کنیم تا بتوانیم در بسیاری از موارد پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.
عظیمی فر برگزاری میزگرد و کارگروه اشتغال را از برنامه های شورای شهر عنوان کرد و گفت: در این میزگرد خبری با همکاری ایرنا از حضور نخبگان و متخصصان استفاده می شود.
وی با بیان اینکه از نخبگان برای بهبود عملکردها و توسعه شهری استفاده می شود، افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام مربوط به دوره های قبلی شورا در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مشکلات طرح های برج طاووس، پروژه قائم و هزاره سوم گفت: رفع مشکلات این طرح ها پیگیری می شود.
وی افزود: 15 مینی بوس، 2 خودروی کمپرسی و خط کش و چهار تاکسی خودرو اخیرا خریداری شده است.
عظیمی فر مهمترین وظیفه شورای شهر را دفاع از حقوق و مطالبه مردم دانست و اظهار داشت: درخصوص امنیت جلسات متعددی با مسئولان برگزار شده که یکی از خروجی این جلسات درخواست ایجاد پاسگاه ساحلی بود که اکنون در حال پیگیری برای واگذاری زمین آن هستیم.
وی دزفول را شهری ملی و استراتژیک خواند و گفت: باید برای رفع مشکلات با مسئولان ملی و استانی رایزنی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: امید است مسئولان با کمک همدیگر مسائل اختلاف برانگیز را رفع کنند و اگر تاکنون موفقیتی حاصل شده در سایه اتحاد بوده است.
وی با تاکید بر لزوم خودداری رسانه ها از ورود به مسائل حاشیه ای اظهار داشت: از رسانه ها انتظار دارم شورا را به مسائل حاشیه ای ورود نکنند.
عظیمی فر افزود: درخصوص طرح جامع شهری، مرز و تابلوی شهر به عنوان رئیس شورا برای احقاق حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نمی آیم.
وی گفت: رسانه ها منعکس کننده صدای به حق مردم باشند و در تمام شبانه روز آماده پاسخگویی اصحاب رسانه هستم.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول افزود: از شهرداران و شوراهای قبل و بعد و تمام مدیران و اصحاب رسانه ای که قصد دارند کمک کنند به آبادانی شهر دزفول می خواهم کمک کنند.
وی در خصوص مشکلات طرح قائم گفت: عملیات اجرایی این طرح در دوره سوم در سه نوبت کاری انجام می شد ولی متاسفانه بعد از دوره سوم این طرح تعطیل شد.
عظیمی فر افزود: به رغم وجود مشکلات مالی زیاد شهرداری اجرای طرح قائم از سرگرفته شده که برای این کار پیش فروش برخی از واحدهای تجاری انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیگیری برای جذب سرمایه گذار برای پیش فروش پروژه قائم در حال انجام است، اظهار داشت: 500 پارکینگ با تکمیل گذر طبق پایین ایجاد می شود که می تواند کمک خوبی به ترافیک منطقه کند.
وی اظهار داشت: چندین نهاد و مجموعه مانند آب، برق، گاز، پلیس و غیره برای تحقق طرح ها باید دست به دست هم بدهند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر لزوم تعریض برخی خیابان های مرکز شهر و خیابان ساحلی گفت: برای تحقق این امر
امتیازاتی به شهروندان داده می شود مثلا به ازای هر یک متر عقب نشینی، یک تا 2 متر به مالک اعطا می شود.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری اظهار داشت: تعدیل نیرو در شهرداری در دستور کار نیست.
عظیمی فر درخصوص مشکلات طرح برج طاووس گفت: این طرح یک پروسه قضایی دارد که مراحل اداری و قانونی آن در حال انجام است.
وی افزود: به دنبال فسخ قرارداد با پیمانکار پروژه هستیم که ابتدا باید این کار انجام شود تا طرح به پیمانکار جدید واگذار شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص تبصره سه قبض آب اظهار داشت: این تبصره به شهروندان دزفول فشار آورده است که لازم است از طریق مجلس شورای اسلامی برای لغو آن اقدامات لازم انجام شود.
وی در خصوص تفکیک زباله گفت: برای تفکیک زباله و تولید کود کمپوست چند سالی است که پیگیری برای جذب سرمایه گذار در حال انجام است.
عظیمی فر با ابراز خرسندی از منسوخ شدن موضوع قوم گرایی اظهار داشت: در حال حاضر سه کرسی شورای شهر دزفول متعلق به قوم بختیاری هستند که با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند.
وی افزود: تمام اعضای شورای اسلامی شهر دزفول به دنبال اتحاد هستند و به موضوع قوم گرایی ورود نخواهند کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص بحث بازنشستگی شهردار گفت: دوایی فر همچنان زمان خدمت دارد و مشکلی از این نظر ندارد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ ابلاغیه ای مبنی بر بازنشسته بودن شهردار به شورای شهر نرسیده است، افزود: شهردار دزفول با 9 رای انتخاب شده و تک به تک اعضا به این شهردار نظر داشته اند.
عظیمی فر با اشاره به جمع آوری کیوسک های دوچرخه سواری سطح شهر گفت: جمع آوری این کیوسک ها در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح و تصویب شد.
وی افزود: این کیوسک ها طبق مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تغییر کاربری دهند.
این خبر در حال تکمیل است...
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.