به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر آبادان افزود:مردم آبادان و خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن سنگ تمام گذاشتند لذا به هر میزان که برای حل مشکلات این منطقه کار شود در مقابل فداکاری مردم آبادان و خرمشهر ناچیز است.
وی به کیفیت نامطلوب آب مناطق روستایی آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت :
دولت برای حل مشکل آب مناطق روستایی آبادان و خرمشهر برنامه ای در دست اقدام دارد.
جهانگیری با بیان اینکه آب آشامیدنی بهداشتی حق مردم روستاهاست به افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر به منظور تامین آب 78 روستای آبادان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که انتقال آب آشامیدنی تصفیه شده از یک مسیر طولانی صرفا برای آشامیدن است.
وی تامین آب را از اولویت های کشور برشمرد و افزود: در این راستا لازم است تا تامین منابع مالی دولت مورد توجه قرار گیرد.
معاون اول رئیس جمهوری به پروژه احداث سدسلولی بر روی رودخانه بهمشیر نیز اشاره کرد و گفت: این سد که برای جلوگیری از ورود آب شور دریا همچنین تامین آب آشامیدنی منطقه احداث می شود گامی در راستای تامین آب آبادان و خرمشهر است که نیاز آبی نخلستان های منطقه همچنین مزارع کشاورزی را برطرف می کند لذا اعتبار آن متناسب با زمان بندی انجام شده از سوی دولت تامین می شود.
وی در ادامه گفت: آب رودخانه کارون به دلیل مسیر طولانی از نظر کیفیت برای آشامیدن با مشکل رو به رو بوده لذا جا دارد از صبر و بردباری مردم آبادان و خرمشهر به خاطر مصرف آب بی کیفیت تشکر و قدردانی کرد.
جهانگیری همچنین به اعتبار صرف شده برای طرح آبرسانی غدیر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با وجود محدودیت منابع مالی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء در مدت 11 ماه احداث شد که کار بسیار بزرگی است.
وی در پایان به تحریم اعمال شده از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا با اعمال تحریم مهمترین منبع درآمد نفتی کشور را کاهش داده که این امر تاثیر منفی بر روند اجرای پروژه ها گذاشته است.
با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو خط دوم طرح آبرسانی غدیر آبادان و نیز طرح آبرسانی به 13 روستای خرمشهر افتتاح شد.
7100/7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.