مهرداد بلادی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه درمجموع شاهد کاهش مصرف برق بوده ایم ادامه داد: انرژی مصرفی در بازه زمانی مهرماه برابر با بیست و هفت هزار و 872 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 1 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل می باشد.
وی تصریح کرد: خوزستان در هفت ماهه سپری شده از سال 97 بیست و دو هزار 112 گیگاوات ساعت برق تولید کرده که از این مقدار سهم نیروگاه های برق آبی 20 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با 80 درصد کل انرژی تولیدی بوده است .
بلادی موسوی با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی وگازی در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 75 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند، تصریح کرد: این نیروگاه ها در سال جاری هفده هزار و 583 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 49 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 51 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل گردیده است.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکین درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی محسوب می شود، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری می باشد.
بنابراین گزارش ظرفیت مقرر شده تولید نیروی برق خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27 مگاوات است.
به گزارش ایرنا از ابتدای تابستان امسال با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و احتمال خاموشی به دلیل بالا رفتن پیک مصرف ساعت کار بانک ها و ادارات خوزستان از ساعت 16 به 12:30 کاهش یافت.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.