به گزارش ایرنا جاده بن جعفر حد فاصل شهر دزفول تا روستای محمدبن جعفر یکی از جاده های پرحادثه و خطرناک شهرستان دزفول محسوب می شود که در سال های اخیر شاهد حوادث خونبار متعددی بوده است.
این جاده به طول 14 کیلومتر به دلیل وجود هزاران هکتار زمین کشاورزی و دسترسی به جاده سراسری شوش - اهواز از بار ترافیکی سنگینی برخوردار است.
اهالی روستای بن جعفر از توابع بخش مرکزی دزفول سال گذشته در اعتراض به وضعیت جاده اقدام به بستن جاده کردند ولی در روزهای اخیر با نصب بنرهایی در ورودی جاده به صورت مسالمت آمیز گله مندی خود را از این وضعیت ابراز داشتند و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.
در بنرهای نصب شده در این جاده آمده است: ما اهالی شهرک محمدبن جعفر طیار(ع) به خاطر وضع اسفبار جاده دزفول -شهرک محمدبن جعفر به جای مسئولان شهرستان دزفول از شما عذرخواهی می کنیم.
اهالی روستا در بنر دیگری نوشته اند: خطر مرگ! به دلیل بی توجهی مسئولان جاده در دست تعمیر نیست، با احتیاط رانندگی کنید.
به گفته آنها تاکنون بیش از 45 نفر در حوادث مختلف رانندگی در این جاده جان باخته اند و تعداد زیادی نیز مصدوم شده اند.
عبدالحسین پوررکنی معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یکهزار و 700 متر از این جاده نیاز به تعریض و چهار کیلومتر نیاز به روکش آسفالت دارد که به محض تامین اعتبار نسبت به بهسازی آن اقدام خواهد شد.
فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان دزفول نیز در این خصوص گفت: 6 کیلومتر و 300 متر از این جاده یعنی تا کانال آبیاری بعد از شرکت تکین در محدوده شهرداری و پلیس راهور دزفول قرار دارد که از ابتدایی ترین تجهیزات و علائم رانندگی بی بهره است.
سرهنگ تورج کردعلیوند افزود: عرض کم، وجود پیچ ها و تقاطع های خطرناک، نداشتن جداکننده فیزیکی وسط، نبود خط کشی و تابلو، روشنایی و شانه مناسب باعث شده سالانه حوادث رانندگی بسیار زیادی در این جاده ناایمن اتفاق بیفتد.
وی اظهار داشت: چهار نفر از ابتدای امسال تاکنون بر اثر تصادف در این محدوده جان باخته اند و 50 نفر دیگر نیز معلول و یا مصدوم شده اند که این آمار بر ضرورت بهسازی و ایمن سازی هرچه سریعتر این جاده می افزاید.
فرمانده راهنمایی و رانندگی دزفول افزود: وظیفه بهسازی این مسیر طبق قانون برعهده راه و شهرسازی است ولی طبق توافق سال های گذشته با شهردار وقت مقرر شد شهرداری در این جاده خدمات رسانی کند که بخشی از این جاده در همین راستا بهسازی شد.
وی افزود: با وجود ناهماهنگی هایی که در این خصوص وجود دارد نامه نگاری هایی با استان صورت گرفته تا متولی این جاده تعیین تکلیف شود ولی هنوز پاسخی دریافت نشده است.
سرهنگ کردعلیوند خواستار تعیین تکلیف و معرفی متولی این جاده شد و اضافه کرد: برای جلوگیری از حوادث رانندگی، جاده بن جعفر باید هرچه سریعتر بهسازی شود.
شهردار دزفول نیز در این باره به ایرنا گفت: طبق توافقات انجام شده یکهزار و 200 متر از این جاده تعریض شد و در حال حاضر تعریض یکهزار و 700 متر آن باقی مانده است.
محمدعلی دوایی فر افزود: وظیفه ارائه خدمات در این حوزه برعهده راه وشهرسازی است ولی بدلیل وقوع حوادث متعدد در این جاده پر ترافیک شهرداری می تواند به عنوان پیمانکار همکاری کند.
وی اظهار داشت: جاده بن جعفر به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی شهر دزفول از اهمیت ویژه ای برخوردار است که اگر ابلاغیه استانداری در این خصوص دریافت شود شهرداری نسبت به بهسازی و تعریض بخش باقی مانده این جاده ورود خواهد کرد.
علاوه بر روستای بن جعفر و زیارتگاه محمدبن جعفرطیار(ع)، روستاهای شهید محمد منتظری و عباس آباد نیز در امتداد جاده بن جعفر قرار دارند لذا مسئولان باید اهتمام ویژه ای نسبت به تعریض این جاده داشته باشند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.