به گزارش ایرنا امید بن عباس روز یکشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: استفاده از حمل بار ریلی در تامین کالای مورد نیاز بازار استان بسیار اهمیت دارد و مانع از تاخیر ورود کالا می شود.
وی گفت: ایستگاه ریلی کارون در اهواز برای تخلیه بار و کالا استفاده می شود که لازم است محوطه سازی و شرایط این ایستگاه برای تخلیه بار با حجم بالا فراهم شود تا در حمل و نقل کالا به خوزستان کمک کند.
بن عباس افزود: اداره کل راه آهن جنوب گزارشی از حجم باری که در یک ماه گذشته تحویل گرفته ارایه دهد و برای افزایش حمل بار ریلی نیز تمهیداتی را اتخاذ کند.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین درادامه به نحوه برخورد با واحدهای صنفی متخلف اشاره کرد و گفت: باید بر اساس ماده 28 قانون نظام صنفی (آیین‏نامه اجرایی تعطیل موقت واحدهای صنفی) با واحدهای صنفی متخلف برخورد شود.
بن عباس ادامه داد: اجرای ماده 28 برای متخلفان صنفی، مصوبه شورای تامین است و این موضوع به اطلاع تمام واحدهای صنفی رسانده شده لذا هیچ گونه قصوری پذیرفته نیست و اگر یک واحد صنفی به طور مثال گرانفروشی کرده باشد، ماده 28 باید برای آن واحد صنفی اجرایی شود.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه 40 هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد گفت: بازرسی ها در خوزستان باید به صورت فشرده انجام بگیرد و تعداد زیادی از این تعداد واحد صنفی در خوزستان بررسی شوند تا شاهد کمترین تخلف در استان باشیم.
بن عباس با اشاره به موضوع ورود گوشت منجمد به خوزستان بیان کرد: گوشت منجمد با سختی فراوان وارد کشور و استان می شود تا با قیمت مصوب 290 هزار ریال به دست مصرف کننده برسد، اما متاسفانه با بررسی انجام گرفته با کیلویی 500 هزار ریال در بازار فروخته می شود.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود:بر اساس اعلام اداره کل دامپزشکی خوزستان امسال تولید گوشت قرمز و مرغ کاهش یافته که جهاد کشاورزی باید در این خصوص پاسخگو باشد.
وی گفت:باید در کمترین زمان ممکن با افراد متخلف برخورد شود و نتیجه کار به قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان اعلام شود.
جانشین قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی گزارشی از وضعیت پرونده ها بر اساس نوع رسته های صنفی، نوع تخلف، احکام صادره و نتایج حاصل شده را تهیه و در جلسات قرارگاه ارایه کند؛ همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان پرونده هایی که هنوز تعیین تکلیف نشده اند را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارایه کنند.
وی در ادامه با تاکید بر افزایش توزیع کالا در خوزستان گفت: شبکه توزیع کالا تعریف شده است ، و بر اساس بخشنامه ستاد تنظیم بازار توزیع کالا باید انجام شود و هیچ کالایی در انبار نباید نگهداری شود تا شاهد افزایش قیمت در بازار نباشیم.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.