به گزارش ایرنا آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز یکشنبه به مناسبت هفته وقف در دیدار مدیران و معاونان ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با وی در بیت امام جمعه افزود:در هیچ شرایطی نباید به افرادی که می خواهند موقوفه ها را به صورت غیرقانونی و غیرشرعی در مالکیت خود داشته باشند اجازه چنین کاری داد.
وی با تاکید بر احیای موقوفه ها و برنامه ریزی برای درآمدزایی آنان در راستای تحقق نیت امینانه واقفان بیان کرد: موقوفه ها نباید به گونه ای به حال خود رها شوند که برخی تصور کنند این مال بدون صاحب است و به خود اجازه دهند به آن تعدی کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صدمات و لطماتی که در دوران سیاه پهلوی اول و دوم به موقوفه ها وارد شد گفت:در این دوران ، به موقوفه ها تعدی شد و بسیاری از آنان به نام حکومت طاغوت سند صادر و بیشترین آسیب ها به موقوفه های کشور وارد شد.
آیت ا... موسوی جزایری در ادامه افزود: به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی و تاکید امام راحل(ره) بر حفظ موقوفه ها و عمل به نیات واقفان ، وقف جایگاه خود را بازیافت و بسیاری از مردم متدین بخشی از اموال خود را برای امور خیریه وقف می کنند.
وی بر احیای موقوفه ها با هدف بهره مندی محرومان و عمل به نیت واقفان تاکید کرد و گفت: مدیریت اوقاف خوزستان باید برنامه ریزی دقیق برای احیای موقوفه ها داشته باشد البته مردم نیز باید مشارکت کنند تا این کار با دقت و بر اساس احکام شرع عملی شود.
امام جمعه اهواز به اهمیت وقف از دیدگاه امامان معصوم (ع) اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) به سنت حسنه وقف اهتمام ویژه ای داشتند و اول شخص در اسلام که وقف را احیا کردند مولی امیرالمومنین(ع) بودند.
وی در ادامه به اهمیت عمران و آبادی بقاع متبرکه که از وظایف اوقاف خوزستان است اشاره کرد و بیان کرد: بقاع متبرکه و مرقد امامزادگان در خوزستان باید به شکل آبرومند به قطب فرهنگی تبدیل شوند تا عموم مردم از برکات آنان بهره مند شوند.
آیت ا... موسوی جزایری با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و مذهبی خوزستان و لزوم بهره گیری مناسب از ظرفیت های فرهنگی بقاع متبرکه و حرم امامزادگان افزود:بقاع متبرکه در دزفول، باغملک ، بهبهان و شوشتر و... پناهگاه مردم هستند و عموم مومنان به آنان عشق می ورزند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان نیز با بیان اینکه 14هزار رقبه وقفی و 417 امامزاده در این استان وجود دارد گفت: عمران و آبادانی حرم امامزادگان و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در موقوفه ها از برنامه های اوقاف و امور خیریه خوزستان است.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز،مبارزه با فقر و محرومیت از طریق هدایت درآمدهای موقوفه ها و تحقق نیات امینانه واقفان را از اولویت کاری اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد و افزود:اجرای برنامه های موثر فرهنگی نیز در بقاع متبرکه استان مورد توجه جدی خواهد بود.
15تا 21 آبان هفته نکوداشت وقف است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.