سعید حاجیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارش های آرام و نفوذ کننده در زمین در چند روز اخیر، مزارع و باغ های شادگان را آبیاری کرده است.
وی افزود: رحمت الهی اخیر بدون هیچ گونه سیلاب و تخریبی کاملا بر خاک نفوذ کرده است که این موهبت الهی خوشحالی کشاورزان شادگان که فصل خشک بهار و تابستان را در سخت ترین شرایط کم آبی سپری کردند موجب شد.
فرماندار شادگان گفت: در صورت ادامه بارش ها تا پایان دی ماه، پر شدن انهار و آبیاری مزارع بار دیگر شاهد رونق کشاورزی در شادگان خواهیم بود.
حاجیان تصریح کرد: با توافق صورت گرفته مقرر شده تا سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر به رودخانه جراحی و از طریق کانال شهید همت به سمت زمین های کشاورزی شادگان رها سازی شود تا بخش کشاورزی شادگان در سال زراعی با مشکل تامین آب مواجه نشود.
وی افزود: زمین های کشاورزی شادگان در سال گذشته به دلیل میزان اندک بارش باران و همچنین بحران آب رو به نابودی رفت ولی امسال بارش های پیش رو تا حدود زیادی، وضعیت را از حالت بحرانی خارج کرده است.
فرماندار شادگان تصریح کرد: بارندگی شنبه شب نگرانی کشاورزان شادگانی را برطرف و نیاز آبی مزارع منطقه را تا حدودی تامین کرده است.
وی اظهار داشت: زمین های کشاورزی شادگان که طی سال گذشته با تانکر آبیاری می شد و یا به دلیل بی آبی در آستانه خشک شدن بود حالا طراوت تازه ای به خود گرفته و کشاورزان امید بیشتری دارند تا دوران سخت خشکسالی را با بارش های اخیر به خوبی سپری کنند.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است.
شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است. گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی آن به شمار می‌ روند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.