رضا رحیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب 10 روستای تخت کاشان در شهرستان ایذه با چشمه بالا دست روستا تامین می‌شد که با خشکسالی‌های سال‌های اخیر، آب این چشمه نیز کم شد تا جایی که جوابگوی نیاز مردم این روستاها نیست و آب به صورت جیره بندی بین مشترکین توزیع می شود.
وی افزود: پس از این اتفاق، برای حل مشکل آب این روستاها، با پیگیری‌های انجام شده مجوز حفر یک حلقه چاه در منطقه گرفته شد که اکنون عملیات حفر آن آغاز شده است و با تکمیل آن مشکل کمبود آب شرب این منطقه به صورت کامل برطرف می شود.
رحیمی از تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اعتبار این طرح حدود چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است و با افتتاح این چاه و کامل شدن عملیات انتقال آب به روستاهای تخت کاشان، جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای به آب رسیدن این چاه باید بیش از 350 متر حفاری صورت بگیرد و اطلاعات دقیق آب آن پس از حفاری کامل مشخص خواهد شد.

تخت کاشان بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد و دربرگیرنده حدود 10 روستا و منطقه عشایری از جمله گردن طاق، برآفتاب کاشکلی، بردگپی، چال بردر، شره، دم آب، گله میشی و سرتنگ است.
9434/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.