سیدمرتضی نعمت زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ساماندهی گیت های خروجی شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر را لازم و ضروری خواند و گفت: ساماندهی ، کنترل و نظارت بر گیت های خروجی به سمت اهواز، ماهشهر و 2 گیت جاده امام جعفر صادق (ع) - اهواز و خرمشهر - اهواز و نیز راه آهن راهکار لازم برای ورود بدون روادید اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند است.
وی اظهار داشت: در هفته گذشته نشست هایی در این خصوص با نیروهای انتظامی ، نظامی و بخش رسمی اجرایی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده و مقرر گردید کنترل و نظارت گیت ها از سوی نیروهای نظارتی اعمال شود.
به گزارش ایرنا در مدت لغو روادید سفر به منطقه آزاد اروند به طور متوسط روزانه تا چهار هزار نفر از اتباع کشور عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر کردند.
ورود اتباع خارجی به ایران بدون روادید از مرز شلمچه 9 آذر 1396 اجرایی شد و تا 14 مهرماه امسال 500 هزار نفر با بهره مندی از این امتیاز بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.