مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: بیش از ۴۴۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت مستمر از مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی بازرسی صورت گرفته و ۴۴۷ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و بیش از ۱۷ هزار مورد تذکر به واحدهای عرضه فرآورده خام دامی داده شد.

وی افزود: نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی است و کارشناسان این اداره همواره به طور مستمر بر نحوه فعالیت واحدها نظارت می کنند.

کنارکوهی ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی ضمن بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، نکات بهداشتی در زمینه تهیه و نگهداری گوشت قرمز، گوشت سفید و… را به متصدیان مراکز صنفی متذکر می­ شوند و در صورت مشاهده موارد تخلف، برخورد قانونی و لازم را با واحد صنفی خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: تاکنون ۲۸۷ واحد صنفی به دلیل تخلف بهداشتی و عرضه مواد خارج از شرایط لازم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی عمده این بازرسی ها را شامل نظارت بر تاریخ تولید و انقضا، بهداشت مراکز عرضه، حفظ سرمایش مواد، شرایط نگهداری فرآورده ها و دارا بودن مجوزهای لازم دامپزشکی عنوان کرد و افزود: تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بیماری هاست و شهروندان باید فرآورده های مورد نیاز خود را از مرکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تأمین کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.