به لطف سرداور دیدار پتروشیمی بندر امام و پگاه تهران در هفته سوم لیگ برتر بسکتبال از ویدئو چک پرده برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، روز گذشته هفته سوم لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم پتروشیمی بندر امام و پگاه تهران برگزار شد که در حاشیه آن، ویدئو چک سر داور این دیدار بود که از پدیده های عجیب لیگ بسکتبال بشمار خواهد آمد.

عجیب بودن این اتفاق تنها استفاده کردن از ویدوئو چک نیست، چرا که این روزها به لطف فدراسیون های ورزشی، این سیستم را در تمام ورزش های ایرانی می توان شاهد بود که روز گذشته با دیدن آن در بسکتبال، باید به زودی شاهد حضورش در ورزش شطرنج هم باشیم.

اما نکته عجیب این اتفاق اینجاست که استفاده از سیستم ویدئو چک یک سری قانون و شرایط خاص و حتی استفاده ابزاری از آن بسته به زمان بازی، شرایط و حساسیت بازی دارد.

با اشاره به استفاده ابزاری این سیستم باید خاطرنشان کرد، بازی روز گذشته پتروشیمی بندر امام و پگاه تهران، در هفته سوم رقابت ها بود و دیدار فینال یا رده بندی که نتیجه آن سرنوشت ساز و حساس باشد، نبود. از طرف دیگر اختلاف امتیاز بیش ۴۵ امتیاز به سود تیم پتروشیمی بندر امام به پایان رسید و این موضوع هم حاکی از عدم نزدیکی و پایاپای بودن بازی هر دو تیم است.

از طرف دیگر برای ویدئو چک چند دوربین مخصوص از زوایای مختلف در زمین با فاصله نزدیک استفاده می شود، نه تنها یک دوربین آن هم با فاصله بیش از ۱۰ متر از بالای جایگاه.

این سیستم باید از سمت فدراسیون یا تیم داوری در زمین جا گذاری شود و یک تیم داوری در اتاق فرمان آن را کنترل و بازبینی کنند که در نهایت با درخواست داور بازی آن صحنه مشکوک از یک مانیتور و چند زاویه مختلف مورد بازبینی قرار گیرد و رای نهایی صادر شود، نه اینکه دوربین را بصورت یک جا از روی سه پایه دوربین بلند کنند و خدمت داور بازی بیاورند. در نهایت همین امر باعث شد تا رای نهایی هم بدلیل عدم وضوح و دید درست دوربین صادر نشود و ادامه بازی در دستور کار قرار گیرد.

2

1

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.