به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه ایذه اظهار داشت: دشمنان از سال گذشته‌ تلاش کرده بودند که مردم در راهپیمایی 13 آبان شرکت نکنند.
وی گفت: آغاز دور جدید تحریم‌ها را در این روز قرار دادند تا مردم در راهپیمایی شرکت نکنند اما مردم فهیم ایران با حضور خود آنها را ناکام گذاشتند.
وی افزود: دور جدید تحریم‌ها از هفته جاری در حالی آغاز شد که تنها چند کشوری مانند رژیم صهیونسیتی و عربستان که در بین مردم جهان آبرویی ندارند از آن استقبال کردند، بقیه کشورها به حق مردم ایران اعلام موضع کردند و حداقل در حرف از ایران دفاع کردند.
امام جمعه موقت ایذه از تقابل ایران و آمریکا در طول عمر 40 ساله انقلاب سخن گفت و تصریح کرد: ما در ادامه راه، دو مسیر پیش روی خود داریم، راه اول این است که تسلیم خواسته‌های مستکبران شویم و راه دوم این است که در برابر دشمن، استقامت و مقاومت داشته باشیم.
وی افزود: ما برای اینکه دست آمریکا و سایر استعمارگران را از کشور خود کوتاه کنیم و استقلال داشته باشیم انقلاب کردیم به همین دلیل نباید تسلیم خواسته‌های نامعقول آنها شویم.
وی گفت: آمریکا می گوید باید در بحث موشکی و حقوق بشر باید تسلیم خواسته‌های ما شوید و رییس جمهوری آمریکا هم می‌گوید در مذاکرات امتیازات زیادی به ایران دادیم.
موسوی در ادامه سخنان خود گفت: آنها می گویند باید موشک‌ها را بار بزنید و تحویل ما دهید ما برای اینکه تن به خواسته‌های آنها ندهیم انقلاب کردیم و 40 سال هزینه دادیم.
امام جمعه موقت ایذه افزود: دشمن زخم خورده است، آنها عزت و استقلال ما را هدف قرار داده‌اند و اکنون نباید لنگ لنگان حرکت کنیم.
وی گفت: دشمن در اوایل انقلاب تا این حد در اقداماتش جسور نبود، چون ما قدرت بلامنازع شده‌ایم جسارت به خرج می‌دهد و به مقابله با ما پرداخته است.
حجت‌الاسلام موسوی راه ایستادگی را برگشت به شعارها و راه‌های اوایل انقلاب دانست و بیان داشت: این تعبیر امام و رهبری است که ما باید مقاومت و استقامت خود را بالاتر ببریم، ما عزت خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم، زمانی که نان خوردن نداشتیم جلوی دشمنان ایستادیم الان که قدرت جهانی هستیم تسلیم نمی شویم.
وی افزود: اگر مردم ببینند که دولت مردانشان مثل خودشان صادق هستند مردم پشت سر آنها قرار می گیرند.
خطیب جمعه ایذه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علم تبدیل به سلاحی در دست مستکبران عالم شده است و از آن برای ظلم بیشتر و سرکوبی انسانهای مظلوم در کشورهایی مانند سوریه و یمن بهره می‌برند.
9434/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.