به گزارش ایرنا مردم مومن و ولایتمدار شهرستان شوش همزمان با 28 صفر با برگزاری آیین های عزاداری در حرم حضرت دانیال نبی (ع)، مرقد مطهر دعبل خزاعی و عبدالله بن علی(ره) در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.
عزاداران اعم از مجاوران و زائران به صورت فردی و در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در این اماکن مقدس ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به محضر حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب عزاداری کردند.
آیین های مشابهی نیز با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در مساجد، هیات ها و در مکان های مختلف شهر و روستا در شهرستان شوش برپا شد و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوای مداحان در سوگ رحلت پیامبر مهربانی ها و شهادت فرزند امام اول شیعیان اشک ماتم ریختند.
مردم شوش امشب و فردا(چهارشنبه) با راه اندازی دسته های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) حرکت می کنند.
عزاداران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرهای الوان، شاوور، حر و فتح المبین نیز با پوشیدن جامه سیاه و سیاهپوش کردن خیابان ها و برپایی آیین های ویژه و مجالس عزاداری در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشستند.
همچنین در مراسم 28 صفر هیات های زنجیرزن وسینه زنی از شهرستان های شوشتر، گتوند، آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز، کارون، سوسنگرد، دزفول و شهرهای زیر 25 هزار نفر شمال خوزستان با حضور در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) به عزاداری می پردازند که این مراسم بصورت زنده از شبکه استانی خوزستان پخش می شود.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر 2 از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.