داود دارابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساختمان 6 طبقه در خیابان جمهوری خرمشهر به دلیل آسیب های وارده در زمان جنگ تحمیلی دارای شرایط بحرانی است افزود: این ساختمان 6 طبقه به دلیل فرسودگی و قدمت بالا در معرض ریزش قرار داشته و هر لحظه امکان بروز حادثه برای ساکنان آن وجود دارد.
وی اظهار داشت: این ساختمان طبق بررسی های کارشناسان سازمان آتش نشانی خرمشهر و تائید لرزش در آن در معرض خطر ریزش قرار دارد و این امر علاوه بر بروز خطر جانی برای 50 خانوار ساکن برای املاک مجاور و عابران نیز خطر آفرین است.
شهرداری خرمشهر افزود: طبق بند 14 از ماده 55 قانون شهرداری ها موظف به اعلام خطر به ساکنین جهت تخلیه ملک و رفع خطر از بنا می باشد بنابراین از روز سه شنبه 15 آبان ماه طبق اطلاعیه نصب شده در محل ، ساکنین یک هفته مهلت دارند نسبت به تخلیه این ساختمان اقدام نمایند در غیر این صورت شهرداری از طریق مراجع قانونی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا ساختمان 6 طبقه مخروبه خرمشهر در زمان قبل از جنگ تحمیلی ساخته شده و گفته می شود مالک ساختمان در خارج از کشور زندگی می کند و تاکنون برای بازسازی آن اقدامی نشده است.
این ساختمان بعد از جنگ از سوی برخی خانواده ها تصرف شده و 50 خانواده در آن ساکن هستند.
مسئولان محلی خرمشهر جلسات متعددی برای تخریب این ساختمان برگزار کردند اما به دلیل مقاومت ساکنان تخلیه این ساختمان تاکنون عملی نشده است.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.