به گزارش ایرنا حسین پنبه دانه پور روز سه شنبه در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شوشتر به مناسبت دهه وقف افزود: معرفی اماکن و بناهای مذهبی با محوریت بقاع متبرکه می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال باشد.
وی ادامه داد: توجه به توسعه زیرساخت های عمرانی برای رونق گردشگری مذهبی،با بهره گیری از ظرفیت های این بقاع متبرکه برای پیشبرد امور دینی و مذهبی تاثیرگذار است.
فرماندارشوشتر با بیان اینکه این شهرستان با وجود بقاع متبرکه به عنوان یک شهرستان مذهبی شناخته می شود، گفت: باید به شهرستان شوشتر عنوان یک قطب گردشگری مذهبی توجه شود.
وی ادامه داد: اگر گاهی قیمت بالای قبر در برخی بقاع متبرکه شبهاتی برای مردم ایجاد می کند نیاز است مسئولان اوقاف با اطلاع رسانی صحیح و به موقع برای مردم شفاف سازی کنند.
سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شوشتر نیز در این نشست گفت: بیش از 20برنامه متنوع برای هفته وقف در این شهرستان پیش بینی شده که از مهم ترین آنها می توان بهره برداری از سالن دوطبقه مقام صاحب الزمان(عج)،همایش یاوران وقف، به صدادرآمدن زنگ وقف و دیدار با مسئولان اشاره کرد.
میثم رشنو افزود: تمام درآمد هر بقعه در زمینه عمرانی وفرهنگی خود بقعه ها هزینه می شود و هیچ درصدی از این درآمدها به خارج از شهرستان منتقل نمی شود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 13موقوفه جدید در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال در زمینه ثبت موقوفه حدود 50 درصد رشد داشتیم.
شهرستان شوشتر دارای 100 بقعه متبرکه ،460 موقوفه انتفاعی، و 63 موقوفه منفعتی است.
از 15 آبان تا 24 آبان به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
7159/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.