به گزارش ایرنا شهردار آبادان عصر دوشنبه در آئین افتتاح این طرح گفت: این سایت با هدف حمایت از حیوانات با اعتبار 2 میلیارد ریال و در مساحت هزار متر مربع بنا شده است.
حسین حمیدپور اظهار داشت: با یکی از سمن های مردمی برای زنده گیری سگ های بلاصاحب در سطح شهر قراردادی منعقد شد و سگ ها بعد از انتقال به این سایت عقیم شده و سپس به مدت 10 روز تیمار داری می شوند.
شهردار آبادان اظهار داشت: سگ ها پس از تیمار داری در فاصله 20 کیلومتری از شهر رها می شوند و در آن محل نیز از سوی نهادهای مردمی تغذیه می شوند.
حمیدپور تصریح کرد: در سطح شهر آبادان بیش از هفت هزار قلاده سگ بلاصاحب وجود دارد که برای جمع آوری آنها به 18 ماه زمان نیاز است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان نیز در این آئین گفت:جمع آوری سگ های بلاصاحب و نگهداری آنها در یک سایت بهداشتی گامی در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی در این شهرستان می باشد.
بیژن ربیعی اظهار داشت: این سایت برای نخستین بار در استان خوزستان راه اندازی شده است و انتظار داریم نمونه این سایت در سایر نقاط استان نیز راه اندازی شود.
وی افزود: بسیاری از استان ها از راه اندازی سایت نگهداری و قرنطینه سگ های بلاصاحب به دلیل حساسیت کار امتناع می کنند ولی در آبادان با افتتاح این سایت از امروز طرح زنده گیری سگ های ولگرد و بلاصاحب آغاز شد.
معاون سیاسی فرماندار ویژه آبادان گفت: با حمایت سازمان های متولی بهداشت شهرستان، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت های برخوردار در این امر به نتیجه برسیم.
ربیعی تصریح کرد: از آنجا که جمعیت سگ های بلاصاحب در سطح شهر آبادان مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته بود لذا راه اندازی این سایت مورد توجه و پیگیری قرار گرفت.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.