احسان نونژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورود تدریجی زائران اربعین حسینی از چذابه به میهن اسلامی ادامه دارد افزود: تنها در روز جمعه(دیروز) 15هزار و 850زائر پس از انجام تشریفات قانونی وارد کشور شدند.
وی کل زائرانی که از اول ماه صفر تا 11آبان از چذابه به شهرهای مقدس عراق سفر کردند را 228هزار و 594 نفر عنوان کرد و افزود: بسیاری از زائرانی که از مرز چذابه به شهرهای کربلا و نجف سفر کرده اند از مرزهای شلمچه و مهران وارد کشور شده اند.
نونژاد افزود: همه زائران ایرانی که از مرزهای سه گانه مهران ، چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کرده اند می توانند به دلخواه مرز خروجی را برای ورود به کشور انتخاب کنند.
مدیر پایانه مرزی چذابه با اشاره به اینکه ورود زائران اربعین حسینی از چذابه همچنان به صورت تدریجی و روان ادامه دارد افرود: در روزهای آینده ورود زائران به کشور از چذابه به حداقل خواهد رسید.
اربعین پارسال 380هزار زائر اربعین حسینی از چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شدند.
مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان و مرز مهران در استان ایلام سه کانون اصلی ، رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی بودند.
امسال در مجموع حدود 1.9میلیون زائر اربعین از این مرز بین المللی به کربلا و نجف سفر کرده اند.
بر اساس آمار رسمی وزارت کشور ،امسال 63درصد زائران از مرز مهران ، شلمچه21درصد و چذابه 13درصد و 2 درصد نیز از طریق هوایی به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.